Vithavre????

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 135
Sv: Vithavre????

Det är vanlig "gul" havre den andra är den som har svart eller svartrandigt skal "svart" havre.

de som fanns att välja på vad vithavre el.matildahavre.

Har aldrig hört tala s om vithavre, svart vet jag och matilda. Men alltså vithavre = vanlighavre.

Men varför är de en prisskillnad?

Nu vet jag inte vilket som kostade mest. Men Matilda är mer exklusiv och svårt att få tag i utsäde till om man inte skriver kontrakt med t ex Krafft. Så Matilda brukar kosta mer än vanlig havre.
Sedan är det ju förtillfället brist på bra säd så att priserna överläg har stigit om nu det kan ha någon inverkan på den prissättning som finns hos dig.

okey tack men då har jag lite mer kött på benen.

matildahavre var 20kr mer per säck så de var därför jag undrade..

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
588
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
785
Senast: matson
·
Foder & Strö SAMMANSÄTTNING Kornflingor, snittad lucern, snittat varmluftstorkat alphö, äppelmäsk, majsflingor, äppelsirap, vetekli, majsgroddar...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka