S

Sweet

Vad jag har förstått så kan man fodra med enbart halm + havre och/eller lusern och Vitapro för en "normal" fritidshäst. Inget hö alltså. Men HUR funkar det? Funkar det öht, är det någon som har provat?

Vad exakt innehåller Vitapro? Vitaminer, mineraler och högvärdigt protein i form av soja har jag läst men analysvärdena då? Har inte hittat någon analys någonstans... :confused:

Är Vitapro flytande, pelletterat, mjöl eller grus? Pris?

Tycker att det osar lite bluff och båg över detta foder, verkar ju inte finnas något att läsa om detta någonstans men enligt tillverkaren så är det ju hur bra som helst.

Någon som vet mer???
 
Sv: Vitapro

Tja... Jag hittade tillverkarens hemsida, och den text som finns där för inte tankarna till den absoluta expertisen inom fodervetenskap. Då tvivlar man även på produktens sammansättning.

Jag hittar ingen information om vad VitaPro innehåller. Det står lite om vitamin- och mineralinnehållet, men inget om VAD det är. Eller hur, när, varför och hur mycket man ska använda, vilket man kan kalla en marknadsföringsmiss...

Om du funderar på att använda VitaPro föreslår jag att du kontaktar tillverkarna för att ta reda på mer.
 
Sv: Vitapro

Nä, jag funderar inte på det, var bara nyfiken på vad det är för något, om någon har några erfarenheter om detta foder. På tillverkarens hemsida står ju absolut ingenting! Varesig innehåll, analysvärden eller hur mycket man ska ge. Finns ju knappt några återförsäljare heller...

Tycker det verkar skumt.
 
Sv: Vitapro

Jag är själv intresserad av vad just Vitapro innehåller, framförallt hur stor % soya den består av. Orsaken är att jag ser flera användare som ger stora mängder av detta, och just soya är ju något man skall ge med respekt. Därför blir åtminstone jag lite fundersam om givan ligger på 5-10 dl per dag vilket är förhållandevis stora mängder soya till en ponny storlek.

Så den som hittar info om detta, skriv så vi får veta. :bow:
 
Sv: Vitapro

Skall tillägga följande, när jag själv sökte efter info om VitaPro kom det in en porrfilm hela tiden. :eek: Så nu törs man ju inte söka längre, för då vete fasen vad som dyker upp. :angel:
 
Sv: Vitapro

vitapro? är det något liknande vitablock? :confused:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vitapro

Jag mailade tillverkaren men har inte fått några svar... Har väntat på svar en vecka nu.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 452
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min häst har fått sina tänder "försurnade" av hösilage då hennes saliv inte kan ta hand om ett lågt pH-värde. Hon har då fått en...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 068
Foder & Strö Vad ger ni för rena selentillskott, selen med e-vitamin respektive rena e-vitamintillskott? Behövs det senare ens? Är ni nöjda? Min...
2
Svar
39
· Visningar
8 654
Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 067
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp