Vitaminer??

jamman

Trådstartare
Vilka vitaminer kan jag behöva tillsätta till D-ponny som får ett hö som är skördat 2002?
Jag vet att vitaminhalten minskar/försvinner vid lagring.

Hon äter hö, halm, 100 g betfor, 3 stora morötter (=½kg), 1 apelsin, 1 äpple och Tokosel (1 gång/v).
 
Sv: Vitaminer??

Kan du inte få tag på årets skörd??
Undrar just vad som finns kvar i det gamla höet........gör annalys
 
Sv: Vitaminer??

Det bästa är nog att göra en analys på höet och i den se vad som behövs.
 
Sv: Vitaminer??

Jag har fått tag på detta SUPER-HÖ till ett bra pris ( 1 kr/kg) hemkört och klart.
Detta lös-hö är grönt och fint, det dammar inget alls.

Årets skörd vill jag definitivt inte ha.

Analys har JAG tagit men där står det inget om VITAMINERNA.
Protein och energi sjunker inte med åren. Detta hö innehåller nästan lika värden som lusern därför äter pållan inge kraftfodet och hon har aldrig varit så fin som i år.

Så jag frågar ännu engång:
Vilka vitaminer kan jag behöva tillägga i hennes kost?
Eller tror ni att det räcker med det som hon får i sig?
 
Sv: Vitaminer??

Spelar väl ingen roll om det är äldre hö...allt finns ju kvar förutom vitaminer.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 977
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
3 032
Hundhälsa Har ju varit inne hos vetrinär med min bostonterrier som verkar ha fått lite tjall på magen. Bytte foder för ett litet tag sedan som...
Svar
5
· Visningar
797
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 851
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp