Status
Stängd för vidare inlägg.
S

stallet

Min häst har fått Vitablock i två månader. Han har precis ätit upp sin första 25 kg spann. Jag har gett honom Vitablock på inrådan av hovslagaren. Hästen reagerar precis som det står i marknadsföringen.. Han äter mycket och gärna av Vitablocken (= han har behov av det tillskottet) Han kissar mycket (=kroppen rensas).
Min häst är alltid hungrig och sugen. Äter han så mycket bara för att det är gott eller är det så att han har behov av näringen. Tidigare fick han mineral blå och lite annat tillskott.
Är Vitablock heltäckande.?? Lindrar ( t o m botar) Vitablock eksem, blir hästen vitalare coh mår bättre. Skulle vara intressant att höra andras erfarenheter/åsikter :confused:
 
Det har diskuterats tidigare under foder
Och i den här tråden i islandshäst forumet, fortsätt gärna i någon av dessa istället.

Lobelia//Moderator
 
Logiskt sett så bör det på sikt slå ut framförallt njurarna, och det är ju njurarna som är redan ansatt på en exemhäst.
 
Varför skulle det på sikt slå ut njurarna. Då innebär det isåfall att tillskottet är direkt olämpligt.

Belastas njurarna extra mycket när hästen drabbas av eksem?
Hur kan man motverka detta?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 575
Senast: Cheeserica
·
S
Foder & Strö Min häst har fått Vitablock i två månader. Han har precis ätit upp sin första 25 kg spann. Jag har gett honom Vitablock på inrådan av...
Svar
16
· Visningar
1 853
Senast: zazzabella
·
S
Hästvård I mitt yrke har jag kommit i kontakt med en folder om zink där det bla står om zinkens betydelse för hälsan. Eftersom jag tidigare hört...
2
Svar
25
· Visningar
16 988
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp