vita prickar

C

Camillab

Jag hade en veterinär här som tittade på min ponnys vita prickar i öronen. Veterinären sa att det var ett virus som man inte kunde göra något åt. Är det någon som vet mer om det? Skulle gärna få veta mer om det inte finns något att göra och om det smittar?

Sv: vita prickar

Jag hade en travare som hade ena örat fullt med prickar, men vet. sa samma till mig: Det är inget att göra åt. Hästen har haft dem sedan jag träffade honom våren 2003, och har dem fortfarande, ingen annan häst har fått såna och han lider inte av dem.

Så jag tror du kan vara lugn, så länge hästen inte har besvär av dem.

Hej! Jag har en unghäst som oxå har det och vet sa samma till mig, inget att göra ngt åt, så du kan var lugn!

min har oxå det i öronen o vet säger att det är svamp o vi har fått nån salva :D

Liknande trådar

Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 431
Senast: Jahopp
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka