vita prickar i hösilaget

J

Jenni73

Halloj,

Vi har hittat vita prickar i hösilaget, är detta mögel? Brukar inte hösilaget vara varmt när det är mögel? Det är kallt och luktar gott. Kan det vara något annat än mögel? Överreagerar vi eller?

Tacka vet jag vanligt hö, det är betydligt lättare

//Jenni
 
Jag är iofs nybörjare på hösilage, men min leverantör har sagt att det inte behöver vara mögel utan kan vara tex om man tillsatt något när man gör iordning silaget.

Någon annan som vet mera - jag är också nyfiken!
 
vad innebär jästsvamp? är det farligt? kan vi använda hösilaget? Som sagt det luktar gott, är torrt och svalt.

/Jenni
 
det finns de som säger att lite grann är ingen fara.Men jag vet inte,jag brukar för säkerhets skull kasta bort den delen av balen.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Zacci
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 814
Senast: Sesca
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 050
Senast: Ridinglady
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 347
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp