Vita handskar på tävling

I

Illen

Har ni vita handskar på er när ni tävlar dressyr? Tycker ni att man ska ha det?
Brukar de flesta på dressyrtävlingar ha på sig vita handskar?

Sv: Vita handskar på tävling

Jag har vita handskar när jag tävlar liksom de flesta andra. Självklart finns det alltid några som har någon annan färg men det är oftast inget man tänker på så länge de inte är av chock-färg. Men jag tycker själv att det är det snyggaste :D

Man har oftast vita handskar för att domarna ska se hur ekipaget håller sina händer. Är du inte still men händerna eller nått annat så ska du inte ha vita handskar men om du själv tycker att du har bra hållning så kör hårt:) :)

Jag har vita handskar när jag tävlar :)

Jag har svarta handskar då jag tävlar än så länge då jag vet att jag kan glida isär med händerna :o
Det blir inte lika uppenbart att jag har den mindre smickrande egenskapen då handskarna går ton i ton med kavajen :crazy:

Men när jag slutat slarva ska jag absolut ta fram de vita handskarna igen hehe ser ju bättre ut :bump:

Har för det mesta beige eller ljusgrå handskar (beroende på vilken färg kavajen har). Tycker de är snyggast, kan nästan bli lite "hårt" med kritvita handskar tycker jag.

Jag tycker att man ska ha de, ser prydligast ut.

När jag tävlar dressyr (:angel:) så har jag alltid det för att hela tiden hålla mig påmind om handställningen, så att man inte börjar knixa med handen!

men kan det hända att domaren ger lägre poäng för att man har svarta handskar?

Nej, det vore ju konstigt. I TR står det ju valfri färg eller liknande.

Själv föredrar jag beiga eller ljusgrå för att det blir för skarpt med helvita.

Håller med de andra, snyggast med vita handskar. Jag har alltid vita, tycker att det bryter av snyggt mot den mörka kavajen.

Jag rider faktiskt oftast utan handskar, dock tävlar jag hk-dressyr. Är förlamad i ena handen vilket försvårar möjligheten att öht få på en handske där. Ibland gör jag dock en Michael Jackson och har endast en handske på mig (vit givetvis).:crazy:

brukar nog ha vita handskar, dock är det evigheter sen jag tävlade sist men tänkte starta nån klass till hösten o då tror jag jag kör på svarta handskar... dock skulle jag önska att man inte behövde ha handskar, rider ALDRIG med det hemma, tycker det tar bort den där fingertoppskänslan vid ridningen...

kanske kan funka om man smetar in händerna med skokräm... då blir dom ju svarta :angel:

Jag har champagne/krämfärgade handskar på mig eftersom mina ridbyxor är champagnefärgade. :love:

Även mitt tävlingsschabrak är champagne. :cool:

Aha, fiffigt. :D det har jag faktiskt aldrig tänkt på. :)

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: MiniLi
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Amanda_F
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka