vita fläckar?

P

piggeliinn

Hej mestadels på sommaren har jag fått för mig så får min häst vita små fläckar lite här och där. inte många men tillräckligt så man ser dom. Vad kan det bero på? brist på någonting?

mvh Sara

Sv: vita fläckar?

Min förra häst som var en skimmel, han fick bruna prickar på sommaren. Jag kallade dom för "prickigt sommarskinn".
Sedan till hösten försvann dom för att åter dyka upp frampå vårkanten när solen började titta fram. :)

Har du ingen bild? Vore lättare att uttala sig då. Men min häst är fläckig kan man säga, ljusare fläckar i hans lite mörkare päls. Många kallar detta "trivselfläckar".

Nej jag har tyvärr ingen bild på detta, men liknar de vita fläckarna på bilden på länken jag fick, fast inte alls så där många! :) Trivselfläckar vet jag inte vad det är men dom är vita och ganska små.

Det som kallas för "trivselfläckar" har inget med att hästen trivs att göra, är genetiskt.

Kicki :laugh:

Då är det tetrar eller bird....det behöver inte bli en sådan mängd som på bilderna. Min häst har långt ifrån så många, antalet kan variera mellan 5-50 st under året. Härom dagen hittade jag en ny som pluppat upp på magen och en som tidigare befunnit sig på halsens undersiga har försvunnit.

Kicki :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·
Kläder & Bli fin Jag ska ha min mormors brudklänning under en del av bröllopsfesten :). Men, den har varit på kemtvätt utan att alla fläckar gick bort...
2
Svar
22
· Visningar
1 877
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 415
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 080
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka