vita "fläckar".

P

prickis

upptäckte för ett tag sedan att min häst börjat få vita prickar runt anus/slida, min första tanke var "skimmelcancer" trots att hon är brun. hon har även väldigt mycket "knölar" på hela kroppen sedan tidigare.
kan det vara tumörer/cancer?
hon verkar inte det minsta besvärad/öm när man tar på utslagen.
givetvis ska jag kontakta min veterinär!

Sv: vita "fläckar".

Troll? Är det månne _klara_ som är i farten igen?

ingen aning vem _klara_ är, men jag är reggad 2006 och tror inte att ett "troll" biter sig kvar så länge :smirk:

fast frågeställningen är lite suspect ;) samt att 55 av dina 60 inlägg fattas ;)

hur länge har din pålles "knölar" över kroppen funnits ? är dom stora ? sitter dom spridda överallt eller bara på vissa ställen ? kan det vara så att dom vita fläckarna du ser i den tunna huden under svansen är "ärr" efter tex. insektsbett ?

Huruvida du är troll eller intelåter jag vara osagt, men jag kan iaf tala om att jag har en ponny som oxå får vita prickar o små knölar, men bara under sommaren. Veterinären trodde det var nån hormonrubbning, nu har hon fått föl iår o har lite knölar men inga vita prickar

fast frågeställningen är lite suspect ;) samt att 55 av dina 60 inlägg fattas ;)

hur länge har din pålles "knölar" över kroppen funnits ? är dom stora ? sitter dom spridda överallt eller bara på vissa ställen ? kan det vara så att dom vita fläckarna du ser i den tunna huden under svansen är "ärr" efter tex. insektsbett ?

seniortrådar åker bort efter nån vecka :p

har nyss köpt henne, hon hade knölarna då + inkar.

Huruvida du är troll eller intelåter jag vara osagt, men jag kan iaf tala om att jag har en ponny som oxå får vita prickar o små knölar, men bara under sommaren. Veterinären trodde det var nån hormonrubbning, nu har hon fått föl iår o har lite knölar men inga vita prickar

troligen har hon någon hormonrubbning då hon tidigare gått med hingst utan att bli dräktig, ska ringa vet imorgon, se vad de tror. :)

ja ha :crazy: där jag lagt inlägg på senior har dom inte försvunnit :crazy:

hoppas du får reda på vad det är, uppdatera gärna ;)

Fast man kan inte se alla dina inlägg heller, så om TS kanske har svarat i trådar som försvunnit pga åldern, så är det kanske inte så konstigt att inläggen inte syns?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 558
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 429
Senast: Livi
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 881
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 462
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka