Vita dressyrskydd

the_connemara

Trådstartare
Verkligen "dressyriga" att rida fram med på tävling. Ludd eller inte spelar ingen roll, bara de sitter bra och går att slänga i maskinen efteråt. Inga vanliga damaskliknande utan mer sådana här: http://images.google.se/imgres?imgu...w&prev=/images?q=dressyrskydd&um=1&hl=sv&sa=X

Helt ute och cyklar på denna marknaden för jag gillar inte damasker alls och rider med lindor om jag tränar dressyr. Men för enkelhetens skull vid tävling hade jag velat ha ett gäng benskydd. Inga dyra saker (som NEW :love:). Men jag är som sagt väldigt tveksam till passform osv så hade velat ha lite ledning på den punkten :o

Typ de vita på Hööks: http://www.hooks.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?pf_id=SE-610334 Är de något att ha tro?

Sv: Vita dressyrskydd

Jacson har, jag har deras bruna och är jättenöjd!

Kostar 150 kr/paret och säljs lite överallt :)

Även jag har Jacsons, har en uppsättning vita och en uppsättning svarta. Här på Eko i Borås kostar de 139:- paret. Tvättar i maskin. Kör med cob på frambenen och full till bakbenen. Väldigt bra passform för så billiga skydd!

Senast ändrad av en moderator:

Har de som är på den första bilden, de luddiga. De är jättebra! Håller bra, sitter bra och bara att slänga i tvätten så är de som nya . Tycker att jacsons är lite för "sladdriga" för min smak.

det finns ju tre rimliga märken som har såna skydd: jhl, jacson och event.
jacson är smidiga men fodret är tunnt, jag använder dom som hagskydd. bra passform. billigast.
jhl har tjockt ludd men väldigt hård utsida. känns klumpiga och stela. dessutom mkt små i stl, särskilt på bredden.
event är klart snyggast, massa mjukt ludd och utsida i konstläder. klar favorit!!

jag har jacsons och dom är underbara..

har sett hööks och dom verkar lite hårda och oformbara

Jag använder inte Hööks själv, men min tränare gör det, och hon är jätte nöjd med dom.
Själv har jag Eskadrons allround (ej bra), PC i läder (svåra att tvätta) & N.E.Ws (oerhört nöjd), men jag ska faktiskt prova Hööks nästa gång jag ska köpa nya.

Jag har de översta. Både svarta och vita. Är jättenöjd med dem. Bara att kasta i tvättmaskinen när de är skitiga. Vill ha bruna också!:angel::D

Jätteskitiga
tullgarn6_080227.small.JPG

Nytvättade en vecka senare.
hedwig7_080308.jpg

Jag har de från hööks, och tycker att de är jättebra. Min häst är inte så stor, men de är nätta och fina, passar perfekt på henne.

Dåligt bild:
182_8243.jpg

Raderat*****svar på frågan fanns redan....

De översta luddiga är super! Använder de både till ridning och hage osv..

Jacsons gillar jag inte tunna och resåren slutar fungera, usch!

Nu kanske du redan har åkt till hööks, men hästen är 160 iaf, tror att hon har M fram och L bak, men är inte säker :p jag har nämligen klippt och sprätt bort alla märkena för att de ska va helt vita!

Gillar Jacson bättre än de jhl jag har haft att göra med, för de var så himla hårda o stela på utsidan. Jacson är mer formbara, de nyare är lite mjukare i resåren bara än de äldre. Mina har hållt länge o är fortfarande fräsha och hela! Har inte testat hööks, bara upplevt att de ser stela ut, men som sagt inte sett irl =).

går jacson ludd skydden att få tag på i XL storlek eller större?
jag har såna nu o tycker bra om dom. vill ha skydd till friesern också.
INGA skydd passar ju..

Liknande trådar

Dressyr Hej! Ska till våren böjar tävlar lite lokal dressyr - Lb:1 klasser. Har inte tävlat lokal dressyr förut och har därför ett par frågor...
2
Svar
30
· Visningar
4 516
Hästvård Jag postar några bilder så får någon vänlig själ gärna namnge :D Skämt o sido, det är ofta väldigt svårt att prata insektsskydd härinne...
2
Svar
29
· Visningar
5 127
Senast: iNHALE
·
L
Utrustning Vad heter modellen på Penelope Leprevost GPA kavaj? Har dragkedja och specialsydda armbågar.
Svar
0
· Visningar
1 355
Senast: lisah
·
L
Övr. Hund Jag har tänkt att min tik ska få börja dra kedjor på vissa promenader.. Allt från 5kg och uppåt är mycket intressant. Man ska ju börja...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: LillJay
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka