Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Finns det någon "central" motsvarighet till Vita arkivet? Dvs ett ställe där man kan berätta hur man vill ha sin begravning mm oberoende av vilken begravningsbyrå som anlitas. För Vita arkivet är väl bara Fonus? Hur framför man sina önskemål om man inte har några anhöriga?
Det går utmärkt att upprätta önskemål och skriva på samma sätt som tex ett testamente. Men det finns även Livsarkivet som Sveriges Begravningsbyråers Förbund har hand om.
Livsarkivet låter ju som ett bättre val än Vita arkivet, om landets alla begravningsbyråer är anslutna till tjänsten.
Hur förvarar man bäst ett testamente så att det säkert hittas?
Även om vita arkivet är knutet till Fonus så finns det inget som säger att man måste anlita dem till begravningen utan det är en tjänst de har som man kan använda ändå.
Hundavel & Ras
Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök.
Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
Hundavel & Ras Just det nämnde jag när vi hade möte med rasklubben nyligen för att diskutera avel osv. Några uppfödare var på plats och det blev prat...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.