vit-gult slem

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Dezz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 302
D

Dezz

Hej!

vad tror ni om detta???

Har en islänning på 10 år som har varit pigg och frisk men så i förrgår red jag honom ca 30 min i ridhuset och efter det så rann det gul-vitt slem ut båda näsborrarna.. ingen hosta. men han frustade och man märkt på honom att han tyckte det var jobbigt, han känndes oxå slö och oengagerad i ridningen..

igår tog jag med honom ut på en promenad, (jag gick med honom) han kändes slö och jag fick flera gånger mana på honom. kändes som om jag fick dra runt honom..
även igår kom det slem ur näsan på honom..

Om man kollar på honom i hagen ser man inget. han hostar inte.

frågan är vad detta kan vara.. någon som har en aning?? :confused:

känns som om han har en infektion i kroppen så han kommer att få ta det lugnt ett tag men känner ändå lite oro för honom..

Sv: vit-gult slem

Han är säkert bara förkyld.
Låt honom vila ett par veckor.

Sv: vit-gult slem

Om det luktar eller börjar så är det troligen bihålsinflammation alt. problem från tandinfektion, utan lukt oftast en regäl förkylning.

Liknande trådar

Hästvård Jag har under alla mina år vart förskonad från förkylningar etc... har hästen nån gång vart snuvig har det varit genomskinligt...
Svar
0
· Visningar
2 137
Senast: tindra
·
Hästvård Ua vid utsläpp i torsdags. Vid intag låter ordentligt illa ur luftvägarna när ställer sig och äter i boxen (från golvet). Feberfri...
2
Svar
25
· Visningar
6 678
Senast: Nielaa
·
Hästvård jag har en ungäst på 4 1/2 år som är uppväxt på lösdrift i mindre hästflock. I våras tog jag ner henne till Göteborg och ett större...
Svar
8
· Visningar
1 797
Senast: sommarvind
·
Trav Har en 9 årig kallblods sto. Har startat, segrat 4 gånger på 28 starter senaste starten 2011, har därefter behandlats i någon kota, och...
Svar
15
· Visningar
2 647
Senast: limpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka