Vistelse i Stockholm - New York - Playa Del Carmen

Fantastiskt vad många bra tips! Tack tack tack :D
Åka kollektivt har jag inte gjort på nästan ett decennie men jag kan helt klart se fördelen med att åka tunnelbana och inte bil i Sthlm.
En fråga på detta med SL-kort: Vart köper jag det?
Finns SL-center på några platser i stan, bland annat centralen. Men går att köpa i spärren på de flesta stationer också.

• Gilla
Reactions: No1
@No1 Nu vet jag inte om du redan varit i PdC men jag lovade ju att höra av mig med tips när jag kom hem och kom på det idag.

Efter att ha varit i Tulum i 5 dagar så var det inte alls kul att komma till Playa Del Carmen. Från paradiset till vilken turistort som helst liksom.

Vi bodde på Las Palapas i PdC och kan rekommendera det hotellet. Fina rum och bra mat. Frukosten var grym och sen ingår lunch eller middag. Vi valde lunch då man oftast är kvar på stranden. Maten var mycket bra.

En restaurang som jag kan rekommendera är den svenska thai(!!) restaurangen Babes men i stort får du bra mat vart du än går faktiskt.

I Tulum rekommenderar jag Hartwood och Casa Jaguar. Sjukt bra restauranger vid 7,5 KM markeringen ungefär i Tulum.

Tog även en utflykt till Chichen Itza från PdC och det är väl värt det fast det är en sjukt lång resa dit, typ 3 tim.

Var även på en utflykt där vi åkte zip lines i jungeln, snorklade med havssköldpaddor (fantasiskt!!) badade i cenotes och snorklade i en lagun. Det var nog bästa dagen på hela semestern :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 875
Senast: __sofia__
·
Hemmet Tar tacksamt emot alla tips om att ha inneboende. Möblering, hur man hittar rätt person, vad som är bra att tänka på, innehåll i ett...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Araminta
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 643
Senast: Josofinito
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 197
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar