Visst blir man glad!

C

clownen

Visst blir man glad när det går bra för svenskägda hingstars avkommor utomlands! :bow:

Hittade nedanstående på tidningenridsport.se

Quite Easy gör avelssuccé i Frankrike

Flyingehingsten Quite Easy 958 (f -94 e Quidam de Revel-Landgraf I, uppf H Thormählen, Tyskland), som är utlånad till Frankrike sedan förra året och stationerad hos Bernard le Courtois på Haras de Brullemail, Flyinges samarbetspartner i Frankrike sedan flera år tillbaka, gör succé i den franska aveln.

Den gångna helgen var det viktiga fölchampionat i Dinard och Carrouges.

I Dinard var de två segrarna efter Quite Easy. Vid Chateau de Carrouges Game Fair var bästa hingst- och bästa stoföl efter Quite Easy som även hade två avkommor (hingst och sto) på tredje plats och föl på fjärde, femte och sjätte plats.
Avkommor efter hingsten har även vunnit på många avels- och fölshower på andra platser i Frankrike under året.


Är det någon som vet hur länge han (QE) ska vara i Frankrike? Eller har han redan kommit tillbaka?
 
Sv: Visst blir man glad!

Tack för upplysningen. Vi har ett QE-sto på 6 år som vi är mycket nöjda med:D. Vi har även betäckt ett sto med Qalle för att fortsätta hans linje. Hoppas QE´s avkommor stiger i värde;)
 
Sv: Visst blir man glad!

Tack för upplysningen. Vi har ett QE-sto på 6 år som vi är mycket nöjda med:D. Vi har även betäckt ett sto med Qalle för att fortsätta hans linje. Hoppas QE´s avkommor stiger i värde;)
Sånt här är bra för hela den svenska hästnäringen! Jag tycker att vi ska exportera mer och importera mindre.

Mer sånt här med svenkägda hingstars avkommor som går bra utomlands vill jag se! :bow: Det är bara att lyfta på hatten och gratulera Flyinge denna gången! :bow:

Hade det här nu varit en tyskägd hingst så hade det skapats stora rubriker från förbundets håll, där man verkligen gått ut och talat om vad som hänt! Tyskarna är duktiga på att skapa rubriker runt sin egen avel och det skulle vi också behöva göra mer utav.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Visst blir man glad!

Håller absolut med dig!!

Det är verkligen toppen!! När kommer denne gossa hem igen tro? Blir det till vintern eller nästa år?
 
Sv: Visst blir man glad!

Jag undrar också när han kommer hem! Har ett föl efter Qalle här hemma, och skulle gärna använda QE om han kom hem :)
 
Sv: Visst blir man glad!

Skulle tro att det blir samtidigt som våra franska lånepojkar åker hem igen.
 
Sv: Visst blir man glad!

Är det någon som vet hur länge han (QE) ska vara i Frankrike? Eller har han redan kommit tillbaka?
Jag frågade i Flyinges monter på Scandinavium i våras och fick nog inget riktigt svar på när han skulle komma hem, bara att han skulle tillbaka. (Var lite rädd att han aldrig kommer tillbaka, men hem skulle han.)

Vill så gärna använda honom igen, om jag nu hinner innan stoet är för gammalt. Annars får jag väl köpa mig ett fint avelssto efter honom.
 
Sv: Visst blir man glad!

Om jag inte kommer ihåg helt fel så gjordes en deal om att vi fick låna franska hingstar och fransmännen fick låna QE. Tror också att det från början var sagt att det skulle vara två säsonger. Vet att de franska grabbarna åker tillbaka efter den här säsongen. Tror att QE kommer hem.
 
Sv: Visst blir man glad!

QE Har betäckt närmare 150 ston i år i frankrike och dom är jätte nöjda med honom!
Han finns på Fryst sperma i Sverige, om man betäcker på Flyinge med honom tror jag att man får honom till samma pris som på AI, vet dom som använde honom på dom villkoren förra året.
Jag tror inte att han kommer tillbaka ännu...Tror att ägarna till Jaguar Mail är jättenöjda med samarbetet så frågan är om inte Peter får behålla honom ett tag till...Vilket vore toppen.
Men som sagt, jag vet inget säkert, jag bara tror.
 
Sv: Visst blir man glad!

Ja det är fantastiskt roligt för Flyinge med detta fina samarbete!
Samt att QE verkar passa på de Franska stona.
 
Sv: Visst blir man glad!

Ja det är fantastiskt roligt för Flyinge med detta fina samarbete!
Samt att QE verkar passa på de Franska stona.
Jag hoppas att både avelsförbundet och Flyinge går ut och slår på den "stora virveltrumman" internationellt angående detta så det blir lite " god commercial " för svensk avel :D
 
Sv: Visst blir man glad!

Om det är så att han inte kommer tillbaka till nästa säsong så hoppas jag att mitt sto tar sig på fryst :crazy:
 
Sv: Visst blir man glad!

Jag skall till Flyinge och dr undersöka mitt andra sto i morgon, jag ska försöka att komma ihåg att fråga om honom, villkor på TAI om han inte kommer tillbaka.
 
Sv: Visst blir man glad!

Vore guld om du kom ihåg det! Vi skulle ha betäckt med honom eg, men han åkte till Frankrike den säsongen så det blev sonen som fick äran. Men jag vill så gärna ha en QE undan mitt sto, passar perfekt...
 
Sv: Visst blir man glad!

QE Har betäckt närmare 150 ston i år i frankrike och dom är jätte nöjda med honom!
Han finns på Fryst sperma i Sverige, om man betäcker på Flyinge med honom tror jag att man får honom till samma pris som på AI, vet dom som använde honom på dom villkoren förra året.
Jag tror inte att han kommer tillbaka ännu...Tror att ägarna till Jaguar Mail är jättenöjda med samarbetet så frågan är om inte Peter får behålla honom ett tag till...Vilket vore toppen.
Men som sagt, jag vet inget säkert, jag bara tror.

JM lämnar både landet och Peter enligt Flyinge.
 

Liknande trådar

L
Avel Har ett prestationsto som nyss är inköpt för att producera den ultimata hopphästen .:bump: Den tänkta avkomman ska om inte...
Svar
1
· Visningar
1 245
Senast: Laahra
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
40 607
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp