Vissen mage.....

Piamaria

Trådstartare
Hästen fick en kur med Metacam!! I samma veva blev det ett för hastigt foderbyte vilket resulterade i en trist mage med vätskerinn. Pga en behandling så går hästen i en mindre hage och får förmodligen i sig jord när han letar efter de ynka grässtrån som finns. Det har blivit något bättre då jag har bytt en del hösilage mot hö och halm och det är inte total diarre utan en konstig mage med omväxlande rinn och helt vanlig avföring! Törs jag testa loppfrön?????:confused: Undrar bara över att man kan ge det mot förstoppning, hur blir då magen när den redan är rinnig???

Sv: Vissen mage.....

Min häst hade också rinnig avföring en period, och fick då tips om ett preparat här på Buke. Bio-premium heter det, och finns att köpa på nätet, bl.a Svedvetbutiken.se

Det hjälpte oss mycket!

Pro-Equo är inte heller fel när magen slagits ut av Metacam. Är som Proviva fast tillverkat för hästar.

Bakjäst är typ det mest effektiva vid magproblem och olika probiotika innehåller just jäst. Så ja, det är nyttigt.

Min häst brukar få Proviva när magen är dålig, ca en halvliter om dagen. Vet tipsade om att blåbärssmaken brukade uppskattas av de flesta hästarna.

Pro-Equo är speciellt utprovat för häst vilket inte Proviva är.

Har alltid haft bra resultat med Pro-Equo på mina hästar.

A

Liknande trådar

Hästvård Fick hem min foderponny efter sommarbete för ca 3 månader sen (hade honom 3 månader innan sommarbetet). Första dagen jag fick honom var...
Svar
19
· Visningar
2 318
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 490
Senast: Madick
·
T
Foder & Strö Fick hem en mager krake i helgen, bara skinn och ben. Och då menar jag skinn och ben, har aldrig sett något liknande...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 050
Senast: Trollungen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka