Sv: Vissa tänker inte långt...
Nu förstår jag ju inte vad mammans barnaskaffande med flera olika karlar har med dotterns tidiga barnaskaffande och då med en 20 årig narkoman att göra.
Skulle det vara så skulle både min make och hans syskon skaffat barn tidiga samt mina mostrar och morbröder men så är det inte.
Min mamma fick barn vid 18 års ålder då hon blev med barn på en fest första gången hon hade sex. Otur kanske men det var så jag blev till så jag klagar inte
17 år kan man dock inte kalla för tidig sexdebut och barn var ju inte meningen att det skulle bli. Däremot är jag bevis för att man visst kan bli med barn första gången man har sex
Mina andra monstrar var över 20 när dom fick sitt första och då har jag en moster och en morbror som inte har barn alls och aldrig kommer att skaffa.
På min mans sida finns det ett barnbarn och det är vårat barn. Ingen annan av hennes 3 andra barn trots 3 olika pappor
har barn än så länge.
Mamma fick sitt sista vid 42 års ålder och då det 6:e barnet.
Så hur många barn med hur många karlar spelar inte så stor roll i barnaskapandet hos en 14 åring, däremot kan det spela stor roll om 14 åringen inte känner sig älskad eller speciell. Dom förväntar sig att deras barn skall fylla upp det tomrummet. Detta kan inträffa hos barn i mindre kärnfamiljer också.
Vissa fyller upp tomrummet med mat, andra med att handla saker osv. Fel sätt, ja visst men människan strävar automatiskt efter vad som gör att dom mår bra och får dom inte rätta verktygen för att klara detta så testar dom själv vad som kan vara rätt. I detta fall är det en baby.