Visar man valacker på kvalitetstävlingar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Marlenè
  • Startdatum Startdatum
M

Marlenè

Och i sådanafall vad är det för regler för att kunna starta sin häst? ålder osv
Hoppas någon har koll på detta och mycket tack till dig som tar dig tid att svara :bow:

Visst kan man visa sin valack på kvalitetsbedömning! (som är en bedömning och int een tävling...)
Det gäller samma regler för valacker som för ston o hingstar.
Endast 4-åriga hästar går kvalitetsbedömningen. Ston kan starta som 5-åringar om de fölat som 4-åringar.

De tär lättare att svara på specifika frågor, ställ dem så får du fler svar!

Tack för ditt svar!
Jag har ingen vidare bra koll på detta med kvalitetsbedömning :o
men det är alltså bara 4 åriga hästar och vissa ston som fölat tidigare som visas som 5 åringar.....

Det finns alltså ingen kvalitets bedömning för hästar som är 6-8 år?
Har hört att det även ska gå att visa hästen då och undrar om det stämmer :confused:

En till fråga också
vad är det för krav på hästens stam för att den ska få medverka på kvalitetsbedömning?
(om det är några krav dvs)

Tack på förhand :bow:

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 651
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Anon89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka