Visa med navelbråck?

ragge

Trådstartare
Jag har ett 1års sto som jag vill visa. Kan man visa med navelbråck eller ska man vänta tills hon är 3 år till 3-årstestet och hoppas det växer igen. Hon har blivit opererad i Februari i år, men det har släppt ett stygn, så det ser ut som pyttebråck.

Hur blir poängen drabbade av en sån sak?

Sv: Visa med navelbråck?

Jag tror inte att du drabbas av poängavdrag.

Men varför visa som 1-åring? "det kostar bara tid och pengar "och är inte avelsvärderingsgrundande för stoet...

Jag hade väntat till 3-års testet och lugnt låtit den gå på bete med kompisar i lugn och ro och ha sommarlov...

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 541
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 853
Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
1 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka