Sv: Visa föl
Fölmönstring precis som Boj sa, gäller ju för fölet tills det är 3 år.
De flesta fölmösntringarna har varit i år redan så det blir nog nästa år du får satsa på
Sen ska du vara medveten om att en fölmönstring i islandshästvärlden är inte riktigt samma som på ett halvblod.....
Enligt vad jag tyckt mig märka så har det inte på långa vägar samma "status" eller höjer värdet såpass mycket, eller sänker, som det kan göra med ett halvblod.....
Såvida det inte är en BLUP-hingst, då kan den visas när den är 2 år och om den får över 8 exteriört så kan den användas att betäcka med , begränsat antal ston....
Om du är ute efter att KÖPA en 1 klass hingst så kan du dels titta på annonssidor.
Du kan oxå titta på olika hemsidor, ofta finns länkar på lokalklubbarnas hemsidor, för där kan ofta stå hästar som inte är utannonserade ens.
Eller så kan du titta på tex islandshingstar.se , där finns de flesta godkända hingstarna som används i Sverige och hittar du nån som verkar lämplig kan du ju alltid maila ägaren och fråga om de kan tänkas sälja den....Allt är till salu för rätt pris , har jag hört
Du kan oxå titta på tyska sidor, isländska sidor ( där brukar finnas många och just nu kan man göra klipp med tanke på valutakursen ) och danska sidor.......
Jag vet inte om man får lov att hänvisa till/skriva webadresser rakt ut, det kanske räknas som reklam ??