Visa era uteplatser och ge mig inspiration!

Fashionistan

Trådstartare
Jag kommer att flytta ihop med min pojkvän till hösten :love::love::love: och vi hoppas på en lägenhet med uteplats då vi båda är uppvuxna i villa och gillar att kunna sitta ute, grilla och ha en fin trädgård! :laugh:

Jag tänker mig:

Vitt staket med grind runt uteplatsen ;)
Rosor :love: som får klättra på en vacker "vägg" (ehm va heter det nu då...)
Lite småblommor i en rabatt... (vitmålade träsidor och jord innanför)
Ett par läckra lyktor/hängblommor!
Grill

+ 2-4 snygga stolar/fåtöljer och ett bord att sitta vid såklart! :D

Åsikter? :bump:

Senast ändrad:
Sv: Visa era uteplatser och ge mig inspiration!

Vi har valt att bygga som "drivbänkslådor" istället för staket runt vår altan. Grönsaker, örter och slingrande blommor om vartannat - urmysigt att gå ut och plocka av lite gott till maten! Har faktiskt just idag gjort en hemgjord pasta med lax och färska örter från altanen. ;) Dessutom doftar det underbart när man sitter där ute.

Har tyvärr inga bilder från när det det stod som mest i blom men har några från när det var halvvuxet förra året.

Lite kul är också att det längs med ena väggen har kommit upp gamla hallonbuskar som trängt sig upp genom springan så till och med desserter kunde lagas av altanskörden! :D (sista bilden)

DSC_0052li.jpg

DSC_0051li.jpg

DSC_0054r-1.jpg

Sv: Visa era uteplatser och ge mig inspiration!

Min "uteplats" är astråkig. Vi tänkte först bygga om den helt men bestämde oss för att det blir för mycket jobb och pengar att lägga på ett hyreshus.

Här är en gammal bild:
n744858996_1869993_2061473.jpg

Jag hoppas dock på att det snart kommer bli lite myskänsla då jag har planterat rosor i framkant som ska täcka de fula lecastenarna, en klätterros vid den närmsta pelaren, 2 klätterrosor på andra sidan "väggen" samt en klätterros lite längre bort till vänster på bilden.
Framför "uteplatsen" har vi gjort som en liten park med buskar osv som är trevlig att titta på.

Trädäcken är dock jättelitet så om vi är många som ska sitta får vi flytta ut på gräsmattan :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka