Visa era laminatgolv

kolblakkur

Trådstartare
Tänkte byta golv på hela nedanvåningen. Det är hall, kök, vardagsrum och matsal som ska ha nytt golv, alla rummen ska ha samma golv för att knyta samma dem. Huset är från -48, ganska lantlig stil. I dagsläget ligger IKEAS billigaste laminatgolv där :yuck: Söker laminatgolv som ser lite lantligt ut och passar i ett hus med tidstypiska detaljer för 40-50-talet. Har ni några tips? Hur ser era laminatgolv ut?

Hur står du ut med laminatgolv? Jag har det i ett ru, och hatar det. Det är så kallt att gå på, tom kallare än klinkersgolvet utan golvvärme i.

Kolla i min tråd renovera hus, budget tips tack. Jag har mörkt trä på bottenplan och vitt på hela övervåningen.

Pergo golv. Jag är supernöjd. Inte alls hårt eller kallt

Laminatgolven hos oss är de bästa! Har trägolv vardagsrummet där det blir slitage och märken hela tiden.
Laminaten är billiga, fina och tåliga.
Verkligen! Vi är dock småbarnsfamilj så golven måste vara anpassade för hall eller tyngre belastning. Annars ser det förskräckligt ut ganska omgående kan jag tänka mig då sura barn går in med skor och har sig.

Det enda tråkiga med dessa är ju att man inte kan slipa och att de låter om man inte lägger en stegdämpande matta under golvet.

3DB4297D-F7D6-4958-A704-94D2DB5E55BA.webp
Vårt hus är byggt -49 och ”lantlig funkis” är nog det närmaste i beskrivning på husets stil. Vi har precis bytt kök (2v sedan det blev klart) och vi la in ett Berry Alloc i ”Oslo Oak”. Borstad yta, underlagsfoam sitter på så det behöver inte läggas och det är metallspont. Ska vara godkänt för offentliga miljöer så det är nog jäkligt tåligt. Den största (enda hittills) nackdelen va priset, 375:-/kvm:arghh: Men nu ligger det där och förhoppningsvis håller det bra för både hundarnas och bebisens framfart:up: Vi kommer lägga det i vardagsrummet också.
(Släkting har samma och dom har haft det i 3år med två jämthundar och 2barn och det syns inte på det)
Tänkte byta golv på hela nedanvåningen. Det är hall, kök, vardagsrum och matsal som ska ha nytt golv, alla rummen ska ha samma golv för att knyta samma dem. Huset är från -48, ganska lantlig stil. I dagsläget ligger IKEAS billigaste laminatgolv där :yuck: Söker laminatgolv som ser lite lantligt ut och passar i ett hus med tidstypiska detaljer för 40-50-talet. Har ni några tips? Hur ser era laminatgolv ut?

Förälskade mig i pergos laminatgolv lantgårdsek när vi skulle lägga nytt laminatgolv. Dock fick jag till slut inse att det verkligen inte passade in i vårt moderna hus. :arghh::meh: Så lägger in en bild från nätet istället.
L023103371Interior06jpg6605.ashx

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 659
Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 509
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Jag tillhör kategorin som tycker det är trevligt att "renovera" huset efter dess tidsepok, tycker det lätt känns lite konstgjort när man...
Svar
14
· Visningar
1 865
Senast: MalinJ
·
Hemmet Det börjar bli dags att fundera över hur vårt gamla badrum ska se ut nu. :o Det gamla ska rivas ut under sommaren och i höst ska det...
Svar
15
· Visningar
14 111
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka