Virusskydsdet hatar spotify!

sky_fly

Trådstartare
Idag har mitt virusskydd bestämt sig för att börja avsky Spotify. :(
Så fort jag ska starta, byta låt, pausa eller bara har Spotify uppe så kommer det upp en (eller flera!) rutor ifrån mitt virusskydd att det har upptäckts två skadade filer.
Filerna är just Spotify och Uninstall.

Det finns tre alternativ, försöka laga, ta bort viruset eller stänga ner fönstret och filerna sätts i någon karaktän (vad jag kunde förstå av Hjälp-texten). Nu är det så att ingenting fungerar!

Börjar bli en aning tjatigt att varannan minut stänga ner en ruta som hindrar en från att använda datorn.

Någon som har en aning om vad detta kan vara?
Måste jag avinstallera Spotify och installera om?
Hatar datorer! :mad:

Sv: Virusskydsdet hatar spotify!

Har samma problem, tänkte just starta en tråd om det :P Ja det är svinjobbigt när det där jäkla rutan kommer upp. Speciellt när man kör ett helskärmsprogram så stängs det ner för att den där jäkla rutan kommer upp....

Har också samma problem och kan inte göra någonting åt det heller.
Får upp nytt pop-up fönster varje gång det byts låt eller om jag ska öppna upp/ner programmet.
Men gör jag en virussökning hittar den ingenting.

KAn man kanske prova att tillåta Spotify i brandväggen Brukar finnas nåt sånt program där man kan tillåta program som virusskyddet bannar annars

KAn man kanske prova att tillåta Spotify i brandväggen Brukar finnas nåt sånt program där man kan tillåta program som virusskyddet bannar annars

Det kan kanske gå.. Men jag menar, har ju haft både skyddet och Spotify hur länge som helst och inte fören nu så krånglar det. :mad:

Tur att det inte bara är jag som har det såhär. Så jag slipper känna mig så himla töntig när jag blir arg. :rofl:

Ska kika på den där sidan, är ju AVG jag har.
Ni som också har problem, vilket skydd har ni?

Jag har samma skydd som du och har haft AVG och spotify länge utan att det har krabbat.
Man blir så :devil:. Struntat i att lyssna på musik hela dagen nu. Pallar inte med skiten :D

Jag blir bara förbannad. :D
Men jag lyckades få bort rutorna mitt i skärmen. Ploppar bara upp en liten ruta nere i högra hörnet som varnar.

Kikade på sidan också. Men där man skulle gå in fanns inte denna varning med, bara varningar om cookies. Hittade tillslut där Spotify-varningarna låg och dessa går inte att skicka?!
Fy farao vad trött jag blir! :mad:

Ni går in på själva startsidan på AVG. Alltså Overview.
Klicka sedan på Resident Shield längst ner till vänster.
Sedan står det ... settings längst ner.
'kryssa' för remove all threats automatically och sedan på Save all settings..

Tilläggas bör väl att det inte är helt ovanligt med "false positives", bara skicka iväg på analys och vänta på att de fixar.

Men hur skickar man då?

När jag väl funnit rapporten så gick det inte att göra ett dyft med dessa. Varken höger eller vänsterklicka. :confused:

Visserligen så är nog Spotify redan rapporterat ett par hundra gånger redan. Men på AVG:s hemsida hittar man detta:

In case AVG detects some file on your PC as infected, this file was moved to AVG Virus Vault, and you are sure that this file is correct and clean, it is possible that the detected file is a false alarm.
If so, we shall prepare the correction as soon as possible.
Unfortunately, false alarms do appear from time to time in every Anti-Virus software.

To solve the problem, please send us this file for analysis directly from the AVG program this way:

* Open AVG User Interface.
* Choose the "Virus Vault" option from the "History" menu.
* Right-click the false positive file and select the "Send to analysis" option from context menu.
* Fill in your e-mail address
* Confirm the dialog

På mitt AVG så hittar jag inget sånt. jag har ingen "history" menu.

Jo jag såg det..
Men som jag tidigare skrivit så fanns inte spotify med på den History. Fann Spotifys varning i ett annat 'fält' och där gick det inte att göra något annat än att läsa. Varken höger eller vänsterklicka på filerna.

På mitt AVG så hittar jag inget sånt. jag har ingen "history" menu.

Jodå..
Tredje ifrån vänster längst upp på rutan står det 'History'.
Därifrån klickar du på 'Virus Vault' och så får du upp alla viruslarm.

Idag har jag dock inte fått upp ett enda larm om Spotify. SKÖNT! :banana:

Liknande trådar

IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 831
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama