LinnéaL
Trådstartare
Vid en rutinkontroll genom blodprov upptäcktes att en av min hästs hagkompisar bär på ett virus. Ingen av hästarna har haft feber (vi tempar rutinmässigt varje dag) men min häst har haft lite förhöjd kroppstemp under två dagar för någon vecka sedan. De har också varit något tjocka i benen vilket vi trott berodde på foderbyte. Troligen bär väl min häst på samma virus, jag ska ta ett prov på henne om två veckor när hagkompisen ska ta nytt blodprov.
Nu undrar jag om det är någon som har några tips om hur jag bör jobba min häst under tiden? Hon är fyra år gammal och går ca fem pass i veckan. Att jag inte bör komma upp i maxpuls förstår jag, men i övrigt.. Är det någon som har erfarenhet av detta? Givetvis fortsätter jag tempa innan varje pass.
Tacksam för synpunkter!
Nu undrar jag om det är någon som har några tips om hur jag bör jobba min häst under tiden? Hon är fyra år gammal och går ca fem pass i veckan. Att jag inte bör komma upp i maxpuls förstår jag, men i övrigt.. Är det någon som har erfarenhet av detta? Givetvis fortsätter jag tempa innan varje pass.
Tacksam för synpunkter!