G

Gefjun

Min muspekare far iväg för sig själv, markerar text och grejer. Är det ett virus?
 
Det kan det mycket väl vara, ja.
Skaffa ett antivirusprogram och scanna igenom datorn. Även om det inte är ett virus nu måste man nästan ha ett antivirusprogram om man tänker vara ute på nätet.
 
Jag har ett virusprogram, det står och scannar, men tänkte att jag kanske måste ha något speciellt för att få bort det. Det verkar ju ofarligt, men är enormt irriterande!
 
Har scannat igenom datorn nu, men fann ingenting. Konstigt! Just nu är den lugn, men ute på skrivbordet far den omkring.
 
Är antivirusprogrammet uppdaterat?
Om ja, testa även en uppdaterad adaware, om det inte hjälper testa spybot.
 
Ja, det är uppdaterat. Resten får du gärna förklara för mig hur jag ska göra.
 
Nej jag har ingen brandvägg. Tänkte också på det. Stängde av modemet och startade om datorn, men pekaren löpte fortfarande amok.
 
Åh, hjälp! Att det var musen var också med i mina alternativ. Men jag har aldrig varit med om att den har gjort så förut. Den kan alltså bli störd av andra sändningar!? Bra iså fall för då har jag inte så stora problem :)
 
En rolig klassiker är kontorslandskap där alla sitter tätt intill varandra och försöker köra trådlöst :rofl:

Prova att flytta runt mottagaren till musen lite. Ofta kan 10 cm göra stor skillnad. Är det mus från tvivelaktig tillverkare så kan säkert mobiltelefoner eller radioamatörer till grannar ställa till både ett och annat... :)

Testa att byta batterier i musen oxå! Den kanske inte orkar sända korrekta signaler :idea:
 
Har haft den ett tag och den har aldrig gjort så förut, men den kanske fick något ryck! Muspekaren är faktiskt lugn idag, än så länge, så det kan ju faktiskt vara musen. Så dumt! :D
Tack för din hjälp!
 
Hah, så det var så det var. :)
(Men det skadade förstås inte att få antivirusprogram med mer uppdaterat. ;) )
 
Jag hade samma problem i våras.
Musen hade ett eget liv och jag var bombsäker på att det var ett virus som "busade"
Jag uppdaterade virusprogramet utan framgång. Bytte virusprogram, körde adaware. Inget fungerade.
Tillslut bytte jag mus och då vart allt normal igen.
Men man är så inkörd på dessa virus att man inte tänker på att det kan vara något så simpelt som en glapp mus!
 
Jag hade ett intressant problem häromdan, min muspekare drog helt plötsligt iväg åt höger på skärmen. Jag tyckte det var skitläskigt! :eek: Sen insåg jag att det KAN ha berott på att min telefon ligger till höger om min skärm och jag just fick ett sms. :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
7 814
Senast: Enya
·
IT & mobiler Vet inte vad som hände, men jag lyckades precis ändra bakgrundsfärgen från vit till svart på google sökrutan på mobilen och hela...
Svar
4
· Visningar
356
Senast: tott
·
IT & mobiler Har konstaterat att min azozdator är alldeles för tung och bökig att bära runt på till skolan. Behöver något smidigare, men vad? Vill...
Svar
17
· Visningar
733
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp