Y

yodi

tanten där hema är dräktig och till våren tänkte jag skrubba boxen ordentligt och desinfektera (stavas detså?)
den med virkon s och undrar hur pass noga man måste tvätta bort virkonen sen, kan man spraya på det och låta det sitta eller är det super noga att skrubba bort allt virkon :confused:

Virkonet ska sitta kvar! Eftersom man använder det direkt på såren vid ringorm kan det ju inte vara särsklit farligt om hästen får det i sig. Man använder det ju till krubborna oxå. Det ska ju spädas rejält så det kan ju iaf inte bli några stora mängder...

vi hade en helrengöring med hjälp av virkon när vi hade problem med nåt...vi fick rengöra allt från träns, hästar ja all utrustning vi använde tom. virkon tillsammans med tvättmedlet när vi tvättade täcken... Virkonet fick lov att torka in i all utrustning...

var bara noga med att dosera det rätt...står på förpackningen...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 640
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 861
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 775
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar