Den ser jättefin ut! Älskar den gröna färgenNär jag fick garntorsk på min egen tröja (har väntat 1,5v nu..) så beställde jag garn till en vildmarkströja åt sonen.
Nu ska jag börja på oket
Visa bifogad fil 95944
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den ser jättefin ut! Älskar den gröna färgenNär jag fick garntorsk på min egen tröja (har väntat 1,5v nu..) så beställde jag garn till en vildmarkströja åt sonen.
Nu ska jag börja på oket
Visa bifogad fil 95944
Tack! Den är väldigt varm i färgen och det gillar jag med. Ångrar dock att jag inte tog bort i mönstret vid mudden nedtill men det får va som det är.Den ser jättefin ut! Älskar den gröna färgen
jag gillar https://www.instagram.com/hollywoodwarddesigns/ men har inte virkat något av henne.Jag vill virka snygga tröjor men hittar väldigt få mönster som tilltalar mig. Kollar mest på Drops design och de jag hittat som är fina har jag testat att göra redan.
Var hittar ni snygga mönster till virkade tröjor? Skulle bli jätteglad för lite tips.
Ja. Låg och planerade att göra den i vinrött. Men vet hur lång tid det tog att sticka förra tröjan i storlek 3-4.
Typ 10 år (men då gjorde jag iofs typ de första 10 cm. La av i 9,5 år och tog upp den igen...)
Sonens tröja så gott som färdig! Bara fästa alla trådar, sy ihop ärmhålen och tvätta och blocka.
Provad och passade
Inte riktigt nöjd med avmaskningen på resåren i halsen men för att vara den första tröjan jag stickar så är jag fan lite stolt
Tack!Jättefin!
Vad fint det ser ut! Nu längtar jag lite efter garnet till min afmaeli så jag kan göra klart den och börja på nästa! Har ju garnet liggande, men jag har lovat maken en liten stickpaus för jag va tydligen inte så rolig att ungås med som stickomanVisa bifogad fil 96372
Typ 8 cm kvar innan det är dags för ärmar!
Kan du pma mönstret för det där vill jag testa tack på förhandMorfar kallade alltid filttassarna man hade under stols och möbelfötter för kattassar.
Jag tror att jag har tagit det hela steget längre... Jag hittade virkmönstret i Land, via google...
Visa bifogad fil 96403
https://www.land.se/fixat/virka-kat...GqBMqdkiU3QqjBuiQnKdx5xzcvqKHjk6ybGl37jyisXZoKan du pma mönstret för det där vill jag testa tack på förhand
Stort tack, superfina
Heja hejaAlltid velat sticka tröjor men lägger arbetena åt sidan efter ca 10 cm "för att det inte känns som om man kommer någon vart". Tredje försöket nu med tjockare garn och stickor samt ett nybörjarvänligt mönster.
Visa bifogad fil 96440
Garnet är mörkt skogsgrönt men var svårt att få rätt färg på bild. Ignorera mina improviserade stickmarkörer då de som fanns hemma var för små för stickorna.
Det. Händer. Ingenting. Visa bifogad fil 96463
Jag stickar runt runt runt och ingenting händer. Känns det som. Fortfarande flera centimeter kvar.
Och jag som hittat en massa andra mönster jag vill göra!