Lycanthrope

Trådstartare
Vart sjutton köper man billigt (får vara hur fult som helst) vinylgolv? Sån där plastig matta som passar till fuktiga utrymmen, i detta fallet en hall.

Hittar bara jättedyrt ca 200kr/m2!

Vore väldigt tacksam för tips!

Sv: Vinylgolv

Jag tycker det är jättedyrt för en plastmatta :O

Finns ju klickgolv för 39kr/m2, tyckte det borde finnas matta i närheten av det också :angel:

Kan inte lägga 4-5 tusen för att lägga nytt i en liten hall.

Min hantverkare sa att det är för att knappt någon köper/lägger plastmatta längre - klinkergolv är nutidens plastmatta. Kanske borde du ta en titt på det istället. Finns från typ 49 kr/kvm :)

Hur stor är hallen?

Många gånger får man ju tag på restlager på Blocket också. Ifall du behöver riktigt billigt tänkte jag.

Jag tycker det är jättedyrt för en plastmatta :O

Finns ju klickgolv för 39kr/m2, tyckte det borde finnas matta i närheten av det också :angel:

Kan inte lägga 4-5 tusen för att lägga nytt i en liten hall.

Oj vad olika man ser på saker..

Ett golv för 200kr/kvm tycker jag är jättebilligt!

Köper du ett klickgolv för 39kr/kvm kommer du garanterat att bli besviken, det är rakt igenom skräp.

Ska du lägga klinker får du tänka på att du ska fixa ett skysst underlag också och det kostar nog ca 100kr/kvm minst, det gjorde det iaf sist jag tittade.

Sen är det samma sak med billigt klinker som med billigt laminat att slitytan är värdelös och kommer att nötas ned fort = fult som fan.

ca 25m2 tror jag, hittade inte mitt måttband.

Hittade billigt klinker lite här och där.
Vet inte hur dina grundförutsättningar ser ut men om du ska lägga klinker så är underlaget extremt viktigt om det inte ska spricka. Under 200 kr/m2 kommer du inte att komma nästan oavsett.
Sedan får du nog ta fram måttbandet och mäta för några 25 m2 tror jag inte att du har. 2.5x10 meter är mer en korridor än en liten hall :)

Mät upp hur stor bit du behöver och ring runt bland golvläggarna i din närhet och fråga om dom inte har någon spillbit i rätt storlek som du kan få köpa billigt.
Använd sedan dubbelhäftande tape att fixera den med så har du garanterat den billigaste lösningen du kan få.

Köpesannons på Lokus/Blocket?

Det kan ju vara någon som har en överbliven bit liggandes hemma.

Sitter precis o pratar med min sambo på telefon som håller på kolla sånt golv till vår gäst-toa, han har inte hunnit kolla så mkt men allt från gräsligt fula mönster till sten och plank-trä imitationer och några andra som ser lite bättre ut kostar för 2 meters bredd 89 kr/m, 3 eller om det var 4 meters bredd 169 kr m på Bauhaus. Tror K-rauta har samma priser men dit har han inte hunnit varit ännu.

Jag kikade på dem sist jag var i Sundsvall/Birsta och blev glatt överraskad av priset :banana:

Jag hittade inte heller nåt på hemsidan, men kan lägga in mms'et sambon skickade, sedan med bilden på två stenmönstrade vi först funderade på, o den svart/vitrutiga vi köpte för 69 eller om det var 79 kr/kvm, om du vill?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
1 039
Senast: Gulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka