VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Alltså.. herregud vad din whipp är tjusig! Jag blir ju kär varenda gång jag ser bilder på honom.. :o:love::love:

KL

Min salukitik på 9 år, löper för första gången i sitt liv ett jättelöp:eek: Hon har haft väldigt otydliga löp, ca 1 gång om året, nu har hon storlöpt i, det jkänns som en evighet:eek: Hon har alltid varit en soffpotatis, nu flyger hon upp så fort någon närmar sig dörren...:grin:
Hoppas det går över snart..

Såg det grattis som du la in på forumet! Bra gjort! Ska fylla på där också så klart men jag hade ju redan grattat dig här så det blir lite "överflöd" från mig. Det bjuder jag på! Som jag försökte säga tidigare, det kostar faktiskt inget att gratulera vinnarna och de placerade och jag är en större person än de som kastar dynga omkring sig. Dessutom tycker jag ärligt att alla afghaner är snygga, strunt samma var de kommer ifrån, enda gången jag skulle säga att X är snyggare än Y och Z är om jag själv var satt som domare, hade alla tre uppställda framför mig och kunde göra en "rättvis" bedömning av hur hundarna ser ut just då i mina ögon. Var och en för sig är de allihop snyggast i världen.

kl

Jag har haft buke-paus och tentaplugg i nån vecka nu. Shame on me för konstiga prioriteringar.

Cc verkar ha kommit ur sin depression efter den långa flytten mellan Umeå och Malmö. Hans personlighet kommer fram mer och mer hela tiden och matten blir allt mer kär för varje dag. Han cyklar, springer, busar, möter hundar och lever loppan med bravur!

Min kombo har skaffat en liten, bedårande kattunge vid namn Figaro som han, i och för sig inte är stormförtjust i, men verkar acceptera att dela tak med. Tigern gör sina sötaste försök att hålla hunden ifrån sig med spottande och fräsande och lyckas med både detta och att få oss att tycka att han bara är ännu sötare :love:

Nog tjatat, här kommer lite bilder :)

DSC02150.jpg

Djup skepsis.
DSC02210.jpg

DSC02334.jpg

Drömstudie. Läskigt...
DSC02319.jpg

DSC02103-1.jpg

Vinthundsbus!
DSC02011.jpg

Ja, men jag tyckte det var så tråkigt att ingen brytt sig om det alls. Klart dom ska ha en hälsning liksom. Jag sade grattis till dom på plats men jag tänkte att på forumet syns det ju med. :p

Jag gillar också alla afghaner. Självklart tycker man vissa är snyggare än andra beroende på typ, färg, humör och allt möjligt. Och det är klart att man står vid ringside och hejar på dom man känner eller på nån man tycker är snyggast (Kid sox tex :love:) men den som vinner vinner och jag har inget behov av att trycka ner den.

På en utställning nu för ett tag sedan var det en person som högljutt stod vid ringside och basunerade ut att det var heeelt fel dömt och domarens sämsta dom någonsin typ. Personen som vann blev ledsen på riktigt. Så himla illa. :mad: Jag blir illa till mods av allt sånt. Och det är så tråkigt för egentligen finns det så många som är trevliga, bara att man skräms bort av dom som inte är det och det känns som att dom präglar alla trevliga med. :(

Tack! Det känns riktigt bra att han blir allt trevligare med tanke på hans tråkiga historia. Verkar som att jag fått en toppenhund :bow:

Tack :)

Apropå utställningar så tänkte jag våga oss in i leken i vår och hoppas på en trevlig upplevelse med lite högre nivå än sandlåda.

Tackar, tackar :bow: Enligt mig är han världens finaste, men har dålig koll på hur whippar ska se ut när allt är "rätt". Vad tror experterna här? (Fritt fram att kommentera för alla som har bättre koll än jag då...dvs, de flesta :D )

Har läst in mig på det jag missat. Stort GRATTIS till en så lyckad utställning :)

Tusan, haha! Nåja, vi har ju två av världens finaste hundar, så man får väl vara nöjd där än så länge :angel: :rofl:

Well, jag är också nybörjare men börjar ändå lära mig lite...

Vill dessutom visa världens tredje finaste hund...;)
DSC_0431.jpg

DSC_0425.jpg

(4 mån gammal):love:

Fin tjej:love:
Hur hög är hon nu? Vikt?:laugh:
__
Jag tycker nog att varenda vinthund här i tråden tillhör kategorin världens finaste hund! ;)

Fin tjej:love:
Hur hög är hon nu? Vikt?:laugh:
__
Jag tycker nog att varenda vinthund här i tråden tillhör kategorin världens finaste hund! ;)

Jag mätte henne senast vid fyra månader, och då var hon ca 42cm hög +/- någon centimeter... Hon har nog växt lite sen dess.
Vägde henne förra veckan på mammas badrumsvåg och då blev det ca 9 kg.

Tycker nog att hon är en ganska stor tjej, och på utställningen så såg hon ganska krallig ut i jämförelse med dom andra. Uppfödaren har också ganska stora whippar, dock inom rasstandarden.

Håller med om att vinthundar i sig är världens absolut finaste och vackraste hundar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka