BRA och viktig tråd!
@EmmaBovary håller fullständigt med om att våren är deprimerande och har ett gräsligt ljus.
@EmmaBovary håller fullständigt med om att våren är deprimerande och har ett gräsligt ljus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fantastiskt vackra bilder, de där hade du kunnat sälja!
Fast nu har det i alla fall kommit snö så att det räcker, åtminstone i Skurups-trakten där jag bor. På mindre än ett dygn gick det från barmark till snökaos.Vintern är fin, om det kommer snö... Här i syd-västra skåne är det en bristvara och vintern består av någon enstaka vecka under nollan, frostnätter, tö, lera, regn, snöblandat regn, blåst och mer regn. Just nu har vi den kallaste veckan vi haft denna vintern med ned mot -12 på nätterna och enstaka minusgrader på dagarna. Det kommer stötvis lite vitt på marken men det hinner tina bort över dagen. Tjälen har varit 26 cm som värst. Det var många år sedan vi kolade gravarna på jobbet, det räcker med isoleringsmatta dagarna innan och sen en omgång med bilningsmaskinen precis innan, sen tar grävaren skorpan med tjältanden. Längre in i skåne har det varit mer snö och mer riktig vinter, men sån tur lär vi inte ha här.
Saknar vintrarna från jag var liten då pappa plogade upp höga snövallar på gårdsplanen som man sen åkte pulka ned för.
En bra vinter är när det för för kallt för att salta, torrt och fint ute.Torrsnö + vårvintersol =
När vintern är riktig vinter så är den underbar.
Problemet är när det är för varmt och blir slask och is.
En bra vinter är när det för för kallt för att salta, torrt och fint ute.
Jaha! Kanske är luften då. Jag har blött näsblod senaste dagarna och fattar inte varför, brukar aldrig göra det .den extremtorra luften har nu gjort att jag börjat blöda näsblod...
Jaha! Kanske är luften då. Jag har blött näsblod senaste dagarna och fattar inte varför, brukar aldrig göra det .