Vintertäcke, Svea el Event

Smurfmodesty

Trådstartare
Nu vill jag ha hjälp!

Ska köpa nytt täcke till pållen och står och velar mellan
* Sveas Outdoor Mellan 350 g
* Event Plus 400g

Kraven jag har är:
* ska vara riktigt varmt, mer än 300 g fyllning
* bogveck
* svansskydd
* gå upp en bit på halsen (ej helt halstäcke)
* hålla blötsnö ute

Nå vad tror ni?
Eller har ni några andra tips?
Ska inte vara dyrare än ca 1500 kr.

Sv: Vintertäcke, Svea el Event

Jag rekommenderar svea täcket. Har 3 såna själv å älskar dom! Varma å sköna, bra passform, hållbara å snygga! Har inte kommit på nån brist hos dom ännu- verkligen ett kanontäcke!

Ja jag har det som regntäcke, precis likadant. Men har inte kunnat känt på vintertäckes modellen.
Gillar verkligen täcket skarpt, förutom att det är för varmt för honom på sommaren.

Jag har Svea outdoor mellan rain (regntäcket) och jag är jättenöjd. Enda nackdelen är att det är fruktansvärt tungt!

Samma här. Har ett svea rain med halvhög hals. Enda täcket som min häst inte får skav av och de elastiska gjordarna är suveräna. Dock är det tungt men det spelar mindre roll för mig.

Hej!
Jag har ett av varje - båda två måste tyvärr lagas eftersom "någon" har bitit sönder det... Annars tyckte jag nog att dom var ganska likvärdiga fast Sveatäcket kändes nog lite lyxigare. Kanske priset kan få avgöra? :-)
/nocke

Liknande trådar

Utrustning Pållen önskade sig visst ett nytt vintertäcke i julklapp, har nu tagit sönder det älskade gamla tjocka täcket :cry: Visserligen har det...
Svar
16
· Visningar
1 823
Senast: Magica
·
Utrustning Nu är det dags, vintern börjar närma sig! Och det är ju ett träsk att försöka hitta ett täcke man både tycker är snyggt, funktionellt...
2
Svar
27
· Visningar
3 055
Senast: miiiiiiia
·
O
Utrustning Står mellan 2 olika vintertäcken på 400g. Vilket skulle du välja ? 1. Pessoa utetäcke BILD Yttermaterial i 1800 D (dubbelvävt) som...
Svar
13
· Visningar
1 548
Senast: Bison
·
Utrustning Håller på att planera garderoben till kommande pålle, och har fått ihop det mesta, änsålänge håller budgeten sig där den ska;) Det är...
2
Svar
30
· Visningar
1 963
Senast: nyponros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka