Vinterpäls!

the_connemara

Trådstartare
Visst är den gosig?! Visst var min tös fin förra vintern, vältränad och helklippt. Kort fin man och smala ben under alla täcken. Men nu, nu kommer connemaran fram minsann! Pga skada så går hon barfota omkring i hagen, utan täcken och trams (nöjd!) Manen den växer och pälsen står rakt ut. Äkta ponny!

Alla som gillar att klä sina hästar i prylar, det är så här en häst ser ut!

ps. skulle hon tränas i vinter skulle hon klipps, täckas och "frisserats" men det är ändå så underbart att se! ds

:p Nämen det lät precis som min pålle det där. :)
Förra vintern var de helklippning o vältränad fin form, nu står han skadad och nordisen har kommit fram, men pälsen är så myyysig! :love: Barfota också.

sådär är våra två teddybjörnar hemma i stallet! :) hur fint som helst!

fast för min pålle som används känns det bättre med lite mindre päls... han går ändå inte täckt!

Måste bara säga att det finns inget mysigare en mjuk och gosig häst m massa päls :love:

nej usch! Har inte ryckt manen på min ponny på... ja väldigt länge är det iaf, och pälsen är modell isbjörn :(
Ser väldigt ovårdat ut tycker jag, dåligt samvete för att jag inte orkat fixa till det. Men imorrn blir det av!
Och ska klippa också, när han tränas dressyr droppar det i princip svett (folk undrar förvånat om jag har badat pållen fast det är så kallt :) ) så lite orolig om han blir kall då...
Men förra vintern klippte ja lyckligtvis inte, kunde inte ha nåt täcke pga bogskav :o

En gång om året kan jag dock hålla med om att vinterpäls är mysigt, och det är på jul!!!

när man ridit e hästen svettig-han torkar inte på flera timmar,han blir kall,blir förkyld

Rider man då på dagen kan man inte släppa ut hästen förran den torkat-då e de kväll...

Hästar är mycket bra på att sköta det där själva, de reser håren och på det sättet stöter de bort fukten. Man ska dock inte ryckta dem efter man har ridit eftersom fukten då kommer ner på djupet. Det får hur bra som helst att ha häst med lång päls och rida den. Min häst har gått så hela sitt liv och aldrig varit förkyld och inte någon av de andra 8 hästarna i hagen heller.

Svarade du mig eller Korven? Om du svarade till mig så kan jag berätta att jag lägger på ett fleecetäcke och låter hästen torka i 15 minuter och sen släpper jag ut den. Fungerar hur bra som helst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka