Vinterjacka

F

Fjäril

Jag måste köpa en ny vinterjacka att ha i stallet i år.
Har ni några föslag?
Kravet är att den måste vara "dressyrig" (hur man nu förklarar det ordet?) och varm!

Funderade på Kingsland Tricolour Jacket men den är så vräkig med Kingsland skrivet på hela armen...

:D

Sv: Vinterjacka

Jag tycker inte att KL är något märke jag förknippar med dressyr. Har själv bla en figursydd brun Cavallojacka som jag trivs super i, mkt skön och varm. Även PK, pikeur och kyra gör mkt fina jackor, bara att välja o vraka :) Diskreta, snygga o välarbetade. Jag såg häromdagen även en mkt fin jacka från, tror det var d iaf, Roping, en mörkgrön figursydd kortare oljerock, men inte så tung o styv som de gamla rockarna var. Den hade jag kunnat tänka mej med!

pikeur!
om du vill ha en kingsland så ta för guds skuld inte den flerfärgade, den är ju hemsk. :crazy: deras parkas som finns i marin och beige är snygg.

Pikeur har helt klart snyggast jackor (och allt annat också ;) ) cavallo har också mkt snyggt och känns dressyrigt. Kingsland är hoppning för mig men de har också snygga jackor. Men vill du att det ska se dressyrigt ut så är pikeur the way to go... Annars tycker jag att du ska välja en som du tycker är snygg och varm oavsett märke.

Pikeur har en supersnygg vinterjacka som heter Carassina :love:

den va ju jätteful! jag är hoppryttare och skulle aldrig vilja ha den! isåfall är den "vanliga" KL jackan med mindre tryck på armen snyggar och stilrenare :)

pikeur har jättefina dressyriga jackor annars.

Ja, jag förstår mig inte på varför folk klandrar ner på oss dressyrryttare och våra val av kläder och utrustning :p

KL

Håller med break_a_leg, man skulle tro att ni (några av er) har betalt från pikeur....:cool: Nåja, det vore i alla fall en förklaring.:cool:

Själv tror jag tyvärr inte jag rider ett skit bättre för att jag sitter i tjusiga kläder för tusentals kronor, jag har bla en gammal lumberjacka med huva:eek: :rofl: och andra simpla kläder, bara dom inte är stora och säckiga så.....

Det finns massor av korta bra vinterjackor som man rida i, behöver inte ens vara särskilda ridjackor om dom är midjejackor.:idea: Min gamla dunparkas duger också gott om det är riktigt svinkallt:love:

håller med dig :P

Jag rider i min gamla vinterjacka i barnstorlek 158! halvlång, svart! Värmer skönt om rumpen! :D:p

*Raderat*

Anledning till redigering:
flashlight såg inlägget men jag orkar inte bidra till mer OT än vad som redan har skrivits

Senast ändrad:

Vilket personangrepp?

Det var inte riktat bara till dej?

Det blir ett snobberi som irriterar mej emellanåt, sorry. Som att diskutera märkena är viktigare än ridningen.

Men visst det är ett fritt land, jag bara sa min åsikt..

Men det var ju det som TS fråga var....Ingen här har sagt att märkena är viktigare än ridningen, men här var det det som skulle diskuteras, och som du själv skriver, det är ett fritt land och vi som vill bry oss om och tycker det är roligt med fina kläder o utrustning, låt oss tycka det, skulle inte vilja kalla oss för snobbar för den sakens skull...

Men det var väll inte det TS undrar? Hon ska köpa en ny vinterjacka att rida dressyr i. Inte fasen ska vi tipsa om att ta en gammal jacka ur garderoben då? Det är ju inte det ts undrar över.

Jag rider visst bättre i mina Anky ridbyxor och pk jacka (observera inte Pikeur) än jag gör i ett par Börjes ridbyxor och förrförra årets vinterjacka, det handlar om funktions och bekvämlighet. Men jag kanske är kräsen.

Tycker man det är roligt att vara fin och TS har en fråga om det, varför då svara som du gör?

Det finns en jacka från Kyra K som heter Active Amie som jag tycker är snygg. Tyvärr har jag inte sett den i verkligheten men jag tycker den är snygg på bild.

Men det var väll inte det TS undrar? Hon ska köpa en ny vinterjacka att rida dressyr i. Inte fasen ska vi tipsa om att ta en gammal jacka ur garderoben då? Det är ju inte det ts undrar över.

Jag rider visst bättre i mina Anky ridbyxor och pk jacka (observera inte Pikeur) än jag gör i ett par Börjes ridbyxor och förrförra årets vinterjacka, det handlar om funktions och bekvämlighet. Men jag kanske är kräsen.

Tycker man det är roligt att vara fin och TS har en fråga om det, varför då svara som du gör?

:bow::bow:
det är ju inte bara loggan man betalar för, utan funktion, bekvämlighet och utseende.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 509
Senast: Mia_R
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 711
Senast: Buongusto
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 417
Senast: Sassy
·
Fordon Det finns ju köptrådar för både hus och klänningar... Jag ska byta bil i år är det tänkt. Jag köper kontant, och kravet är att jag om...
Svar
15
· Visningar
988
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18