Vinterjacka ...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 4 759
Sv: Vinterjacka ...

Tänker köra med den jag hade ifjol, året innan det och året innan det och året innan det.. det är varm, vattentät, slitstark och snygg trots att den varit med en tid. Stormy Weather från Börjes.

jag har en lite längre Equiline jacka, samma som förra året. sen min Musto snug.. kommer nog ha samma i år!

En vanlig svart regnjacka och lager på lager under det får bli min vinterpäls i stallet -08/09.
:D

Det är ju värdelöst att rida i jackor som går över rumpan.

HI, HI, jag tycke precis tvärtom. Jag tycker det är totalt värdelöst med jackor som slutar i midjan. Jag skulle frysa sönder. Har inte såna. Jag vill ha jackor som täcker korsryggen. (har bara såna) De ska gå att reglera i midjan, det är ett krav för att det ska bli ännu varmare + att det ska bli bra passform. De måste ju ha ridsprund också förstås för jag vill inte ha dem i sadeln, men det är det väl på alla ridjackor. (Jag är en fryslort + att kläderna måste vara bekväma att rida i.)
Tur att det finns mycket att välja på nuförtiden så att det finns nåt som passar alla.
Min gamla Tennsonjacka har jag också kvar. Den är väldans skön om det är svinkallt ute. (har jag haft sen 84 tror jag) På den tiden hade i stort sett alla såna. Det fanns inte mycket att välja på då.

Om man rider och sitter på jackan så har man antingen en kant att sitta på mitt i sadeln eller så stryps man till slut för jackan åker längre och längre bak.

Jo jag hade också nåt Tensonliknande 1984, tur att utvecklingen gått framåt.

*kl*

Ska göra en nyinvestering i år då min varseljacka snart faller i bitar. Så det blir en ny, fodrad varseljacka med luva, som går ner över rumpan, är så praktiskt att alltid synas utan att behöva tänka på reflexer. Torra dagar när det är ljust ute brukar jag ha en tjock stickad tröja och väst, antingen en brun/khakigrön dunväst från equipage eller en brun lite tunnare från Hööks...

Om man rider och sitter på jackan så har man antingen en kant att sitta på mitt i sadeln eller så stryps man till slut för jackan åker längre och längre bak.

Jo jag hade också nåt Tensonliknande 1984, tur att utvecklingen gått framåt.

Jag menar att jag INTE vill sitta på jackan. Det är ju tur att det finns ridsprund.
Jag gillar min Tensonjacka för övrigt. Den är jätteskön. Det enda den saknar är just ridsprunden, annars är det en av de bättre ridjackorna tycker jag.

Vad kör ni på för vinterjacka i vinter??

Var på en megarea i Haninge för ett par veckor sedan o köpte mig en marinblå o lite gul Mountin Horsejacka som går ned över rumpan. Superskön. Hade kostat över 2000 men där kostade den 500.:laugh: Har även en kortare jacka från Hööks som ombyte.

knapp

Har en ordinär svart skaljacka ytterst och fyller sedan upp med diverse tröjor och västar under den. Det tar minst tio minuter extra att byta om till stallkläder på vinter jämfört med på sommarn. Skidställ, fleece tröja, collegetröja (huvan är guld värd), dunväst, skaljacka. Michelingubbe? Vem då? :p

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 597
Senast: attheedge
·
Kläder & Bli fin Det är inte en ridjacka jag letar efter, utan en tålig, RYMLIG, varm vinterjacka att dra på sig när jag ska ut runt huset och fixa (med...
Svar
17
· Visningar
1 378
Senast: bettysmatte
·
Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: AlinaT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka