Jag tänker också att det är lååångt tills dess, men man kanske ska börja fundera lite då.
Båda mina systrar gick hem 2 veckor innan BF. Den enas son föddes två dagar senare. Jag jobbar på kontor och sitter mest vid datorn, det som kan bli jobbigt är i så fall att det alltid är stressigt med alla projekt som ska vara klara innan jul. Sen vet jag inte hur mitt blodtryck kommer bli framöver, hade ju lite högt redan på inskrivningen.
Ni som har barn sedan tidigare, finns det nåt enkelt sätt att förklara hur det funkar med föräldrapenning och SGI etc? Jag har tolkat det som att man innan barnet fyllt 1 år kan vara ledig på heltid från jobbet men att SGIn inte påverkas om man väljer att inte ta ut någon föräldrapenning (förutsatt att man har råd med det...). Efter att barnet fyllt 1 år så måste man plocka ut 5 dagar föräldrapenning i veckan ifall man vill fortsätta vara ledig på heltid med utan att sabba sin SGI?
Jag tycker dagarna känns så få..! Hur har nu andra gjort för att få dem att räcka så länge som möjligt?