Vinterföräldrar 2016/17

Första rul i tråden, skönt att allt såg bra ut :)

Ha i baktanken dock att det kan bli fel ibland när de gissar könet. Har erfarenhet av det i kompisgänget :)

Jo hon sa att hon trodde det kunde vara en flicka men att det ändå kan dimpa ut en pöjk sen. Men jag kallar bebis för henne nu. Sambon är dock skeptisk och säger bebis eller den :p

Jo hon sa att hon trodde det kunde vara en flicka men att det ändå kan dimpa ut en pöjk sen. Men jag kallar bebis för henne nu. Sambon är dock skeptisk och säger bebis eller den :p

Tog bort kommentaren då jag inte ville verka "negativ". På vår son hade bm rätt, har dock kompisar som fått "fel".

Vet själv inte hur jag ska göra då jag väldigt gärna vill ha en dotter, säger bm att de är en tjej å ut kommer en kille skulle jag förmodligen i stunden bli besviken.

Däremot är en pojk absolut lika välkommen och blir inte ledsen om jag får en son till.

Tog bort kommentaren då jag inte ville verka "negativ". På vår son hade bm rätt, har dock kompisar som fått "fel".

Vet själv inte hur jag ska göra då jag väldigt gärna vill ha en dotter, säger bm att de är en tjej å ut kommer en kille skulle jag förmodligen i stunden bli besviken.

Däremot är en pojk absolut lika välkommen och blir inte ledsen om jag får en son till.

Jag tyckte inte alls den var negativ då bm själv påpekade att de kan ha fel.

För mig spelar det absolut ingen roll vad det är för kön. Först ville jag inte veta något med med tiden blev jag nyfiken på vad det var för filur där inne. Kommer det ut en pojke kommer han självklart spela hockey i USA, helst i NHL :angel:

På orten finns det en mvc mottagning där 70% av bm är mindre trevliga och resterande är fullbokade fram till nästa år känns det som . Frågan är om man ska stå ut med det mindre trevliga med de fördelar som följrr med att ha sin bm tio minuter bort eller om man ska ta grannstaden med 40 minuter enkel resa.

I övrigt är det varmt och magen börjat synas att dem ändrat lite form. Jobbigt när inte alla vet.

Gaaah! Det kliar!
Först tänkte jag att det var vattenloppor, eftersom flera barn drabbats på flera platser här omkring. Men när det liksom inte slutat klia efter flera dagar och jag inte fått några utslag tänker jag nu att det nog är nåt annat.
Blir tokig!

Har haft flera olika allergiska reaktioner sedan jag blev gravid. T ex fick jag börja städa sovrummet mitt i natten på grund av att jag inte fick luft. Byta alla kuddar, dammsuga säng och huvudända och bakom nattduksbordet o s v och byta alla lakan. Efter några dagars snörvlande gick det till slut över. Men nu kliar det istället. Och inte konstant, men ofta, och både hemma, på jobbet och i stallet (så min första tanke om att det är något i huset jag reagerar på stämmer nog inte). Och så nyser jag.

Blir tokig!

@malumbub
Jag är självdiagnosticerat allergisk mot typ allt som gravid :angel: har börjat säga till folk att jag nog är allergisk mot mig själv!

Nyser sjukt mycket, näsan kliar (och är täppt och rinnig samtidigt) och ögonen svider.
Uppepå det så har jag stressutslag i händerna och under fötterna som kliiiiiiiar och kliar man emot så gör dom oooooont istället :wtf:

Är lycklig så länge det bara är händer och fötter som kliar. Äter receptfria allergitabletter på BMs inrådan samt försöker kyla utslagen med allt svalt som går att hitta!

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet
Januari:
17/1 - malumbub, första barnet (22/1)
18/1 - supersonic, andra barnet
19/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet
20/1 - MEJ84, första barnet
23/1 - Atiksa, första barnet
25/1 - Lady_A 31 år, första barnet
Februari:
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
19/2 - Iglatjarn, andra barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
25 ?/2 - Pilo, andra barnet

Så, har ju glömt att uppdatera. Har fått tid för UL nu 19 augusti.
Önskar att det vore över så jag kan slappna av, då vår son är född med LKG vilket sågs på RUL i v 19 så vågar jag inte riktigt njuta förrens jag sett att allt är bra.
Då han föddes med LKG och litet hjärtfel så kommer UL göras av läkare.
Det sitter hjärnspöken att det är pga något jag gjort, eller hypotyreosen. Även om jag vet att det inte är så, så hörs dom spökena mer nu när jag är gravid igen än innan.

Annars så har äntligen illamåendet lagt sig och allt känns bara lugnt. Men det börjas kännas när jag tränar. Speciellt nu när det varit så varmt. Tidigare i livet var jag helt vegetarian, men började sen äta fisk och kyckling. Det tar emot enormt däremot... så nu äter jag hellre helt vegetariskt igen. Fast jag kan känna stort sug efter rent rött kött. Ska snart ta järnprover, misstänker att det är det som fattas.

Hoppas att ni mår bra i värmen!

@malumbub
Jag är självdiagnosticerat allergisk mot typ allt som gravid :angel: har börjat säga till folk att jag nog är allergisk mot mig själv!

Nyser sjukt mycket, näsan kliar (och är täppt och rinnig samtidigt) och ögonen svider.
Uppepå det så har jag stressutslag i händerna och under fötterna som kliiiiiiiar och kliar man emot så gör dom oooooont istället :wtf:

Är lycklig så länge det bara är händer och fötter som kliar. Äter receptfria allergitabletter på BMs inrådan samt försöker kyla utslagen med allt svalt som går att hitta!

För en som inte orkar ta reda på det själv; vilka tabletter får man äta? :D :angel:

För övrigt var min mamma konstant förkyld när hon väntade mig, så att "bara" få allergiska reaktioner kanske är ok ändå...

December:
Januari:
Februari:

Så, har ju glömt att uppdatera. Har fått tid för UL nu 19 augusti.
Önskar att det vore över så jag kan slappna av, då vår son är född med LKG vilket sågs på RUL i v 19 så vågar jag inte riktigt njuta förrens jag sett att allt är bra.
Då han föddes med LKG och litet hjärtfel så kommer UL göras av läkare.
Det sitter hjärnspöken att det är pga något jag gjort, eller hypotyreosen. Även om jag vet att det inte är så, så hörs dom spökena mer nu när jag är gravid igen än innan.

Annars så har äntligen illamåendet lagt sig och allt känns bara lugnt. Men det börjas kännas när jag tränar. Speciellt nu när det varit så varmt. Tidigare i livet var jag helt vegetarian, men började sen äta fisk och kyckling. Det tar emot enormt däremot... så nu äter jag hellre helt vegetariskt igen. Fast jag kan känna stort sug efter rent rött kött. Ska snart ta järnprover, misstänker att det är det som fattas.

Hoppas att ni mår bra i värmen!
Välkommen till gruppen :)

Vad innebär LKG?

December:
Januari:
Februari:
9/2 - amk, första barnet

Nu har det så smått börjat sjunka in att den här graviditeten kanske går vägen, så jag lägger till mig i listan. Jag är nu inne i v.12, och nästa vecka är det dags för ultraljud och KUB-test. Måtte allt se bra ut! I övrigt försöker jag att leva som vanligt och är inte direkt exalterad eller mentalt upptagen över graviditeten vilket känns hemskt skönt. Det blir som det blir, och det känns som att tiden går jättefort. Dessutom mår jag utmärkt på dagarna, och kan göra det jag vill nu under semestern. På kvällarna kommer dock illamåendet krypande vilket är mindre kul, men det är väl bara att gilla läget.

December:
Januari:
Februari:
9/2 - amk, första barnet

Nu har det så smått börjat sjunka in att den här graviditeten kanske går vägen, så jag lägger till mig i listan. Jag är nu inne i v.12, och nästa vecka är det dags för ultraljud och KUB-test. Måtte allt se bra ut! I övrigt försöker jag att leva som vanligt och är inte direkt exalterad eller mentalt upptagen över graviditeten vilket känns hemskt skönt. Det blir som det blir, och det känns som att tiden går jättefort. Dessutom mår jag utmärkt på dagarna, och kan göra det jag vill nu under semestern. På kvällarna kommer dock illamåendet krypande vilket är mindre kul, men det är väl bara att gilla läget.

Välkommen hit! Du ska se att allt ser bra ut :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar