As usual då... Vad bra att lillkillen klarade resan så bra. Hoppas att det var trevligtdet var bara Skånetrafiken som krånglade .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
As usual då... Vad bra att lillkillen klarade resan så bra. Hoppas att det var trevligtdet var bara Skånetrafiken som krånglade .
Jaaa... Vad sägs om taxiresa för över 1000 kr på ditvägen och 2,5 h restid Köpenhamn H -Lund C på hemvägen? Man blir så trött.As usual då... Vad bra att lillkillen klarade resan så bra. Hoppas att det var trevligt
Får hon i sig innehållet i klämmisarna? Vår tös klämmer ut fortare än hon hinner svälja undan så det blir rätt kladdigt. Mer mat på magen än i magen känns det som.Jag byter oftast i sängen eller på golvet, då jag känner att det är säkrast. Hon får leka med en ren blöja, alt ett våtservettpaket under tiden. Annars är det som att byta på en virvelvind
Och jäklar i mig vilka gummiarmar hon har fått. Hon når precis allt! Tar tag i det hon vill ha, utan diskussion! Hon bara ska ha, och då löser hon det oxå.
I bilen är det så himla skönt nu, då hon äter klämmisar själv. Testade igår när vi var på stan att ge henne en av sempers med färdig mat. Slurp sa det så var den slut . Känns bra att kunna ge annat än bara frukt när man är ute och åker såhär. Samt att inte behöva ge henne välling bara för att det är lätt.
Får hon i sig innehållet i klämmisarna? Vår tös klämmer ut fortare än hon hinner svälja undan så det blir rätt kladdigt. Mer mat på magen än i magen känns det som.
Får hon i sig innehållet i klämmisarna? Vår tös klämmer ut fortare än hon hinner svälja undan så det blir rätt kladdigt. Mer mat på magen än i magen känns det som.
Vi har åkt vår första längre bilresa idag. 40 mil. Gick långt över förväntan! Sov nästan hela vägen, vaknade till och åt en fruktklämmis under färd, det var poppis. Stannade till hos min farmor (94 år) innan vi for vidare till min pappa. Vi blir här till antingen söndag eller måndag. Lillen har kutat runt som en bulldozer med gåstolen sen vi kom fram. Hade massor med energi efter den långa bilturen.
Också lite gnäll...
Jag är så vansinnigt trött, oftast väcker han mig två gånger per natt. Nu ikväll hade jag för en gångs skull möjlighet att få gå och lägga mig långt innan bebis som inte var ett dugg trött, men tror ni jag kunde sova? Nej. Här sitter jag fortfarande med myror i hela kroppen och kan inte somna. Så överjävligt trött men kroppen bara vägrar slockna... Sådär så man bara vill slå huvet i golvet och storböla.
Nattningarna funkar inte alls för mig längre. När jag försöker söva honom slutar det alltid med att han vrålar och slingrar sig och jag blir frustrerad och ger upp. Får han sitta i pappas knä somnar han på under minuten. Känner mig så värdelös när det aldrig funkar... Förut stoppade man bara in bröstet i munnen på honom så sov han i princip, men det funkar inte alls på kvällarna nu. När han vaknar på natten och på morgonen brukar det gå bra så att han somnar om. Men även dagtid har han börjat rata amningen nu, han har inte tid alls. Jag trodde jag skulle bli glad över det men det här med hormoner är konstiga grejer... Suck...
Så har vi också gjort, skapat en rutin för nattningen. För det allra mesta somnar hon på typ 10 min inkl saga och godnattvisa. Andra dagar är det skönt att ha rutinen för att få henne att överhuvudtaget varva ner och vara stilla tillräckligt länge för att ens kunna somna.Låter som våra nattningar. Amning dög inte längre och han var så speedad så han bara gallskrek och försökte klösa sig ur sängen och iväg på äventyr, kom i samband med att han började kunna åla/rulla omkring. Så jäkla jobbigt verkligen. Vi bestämde oss för en rutin som vi håller fast vid varje kväll (när vi går och lägger oss varierar men mellan 18-20). Blöjbyte, ombyte och borsta tänderna. Sedan ner i sängen och själv slappna av. Inte prata eller så utan bara smeka över ryggen, håll om eller ligga intill. Efter ett par tunga kvällar där nattningen tog över en timme började han slappna av och somna betydligt fortare, nu kan han sövas även om han inte är jättetrött sålänge vi gör på samma sätt, i samma rum liksom. Enda nackdelen är att jag ofta också somnar när jag ska visa honom hur lugnt och skönt det är i sängen