Vinterföräldrar 22/23

Första veckan avklarad på förskolan och idag var första dagen vi fick lämna barnen. Tjejen var jätteduktig och ville först följa med mig när jag gick men så fick hon syn på babblarna i fönstret och då var de mer spännande. Lämnade utomhus, sen hade de gått in och hon var nöjd hela tiden. Hade slagit huvudet i klätterställningen, men blivit tröstade och lekt vidare. När jag kom tillbaka så fortsatte hon bara leka och när jag sa att vi skulle gå hem så svarade hon med "nej, nej, nej". 😄 Över förväntan här alltså.

Hoppas ni också har haft lite flyt, @Nordthor
Kul att höra att det flyter! Här har det också gått bra. Lillen leker runt väldigt självständigt och är inte rädd för de andra barnen (vilket vi var övertygade om att han skulle vara). Han bryr sig inte om oss alls men kommer ibland och tankar lite trygghet. Idag skulle vi testa att lämna i fem minuter. Det skulle göras världens grej av lämnandet och det skulle vara tydligt. Kanske lite väl tydligt för vår son som skrek så att det ekade över hela byn efter att jag lämnat (tro mig, jag hörde honom hela tiden). När jag kom tillbaka lugnade han sig ganska så snabbt och övergick till att leka (och strunta totalt i mig igen 🙄). Nya tag på måndag. Är ändå positivt överraskad av veckan.
 
Kul att höra att det flyter! Här har det också gått bra. Lillen leker runt väldigt självständigt och är inte rädd för de andra barnen (vilket vi var övertygade om att han skulle vara). Han bryr sig inte om oss alls men kommer ibland och tankar lite trygghet. Idag skulle vi testa att lämna i fem minuter. Det skulle göras världens grej av lämnandet och det skulle vara tydligt. Kanske lite väl tydligt för vår son som skrek så att det ekade över hela byn efter att jag lämnat (tro mig, jag hörde honom hela tiden). När jag kom tillbaka lugnade han sig ganska så snabbt och övergick till att leka (och strunta totalt i mig igen 🙄). Nya tag på måndag. Är ändå positivt överraskad av veckan.

Oj, stackars liten... Det var ungefär det scenariot jag väntade mig med dottern, men hon var tydligen helnöjd, jag var ändå iväg i drygt en timme. Vi skulle också göra ett tydligt hejdå, och eftersom hon sa "följa med" ett par gånger medan hon gick efter mig så tror jag hon fattade. Sen såg hon som sagt Bobbo i ett fönster och avvek från min bana. :p Hoppas det flyter på lika bra nästa vecka...
 
Kul att läsa om era inskolningar! Hoppas de kommer trivas :heart

Här har vi gått ett halvår redan, men lite jobbigt har det varit att lämna nu efter sommarlovet. Följer jag bara med in och intresserar henne för någon rolig leksak brukar det dock gå bra och annars finns alltid någon fröken som har en famn ledig. Känns bra! Båda barnen lämnas dessutom på samma ställe på morgonen även om de får på olika avdelningar, det är riktigt mysigt att komma dit med dem på morgonen! 🥺🥰

Förövrigt är det en så otroligt rolig ålder nu, snälla stanna tiden lite?! Hinner inte riktigt med!
 
Andra inskolningsveckan och lilleman blir fortfarande så himla ledsen när vi lämnar. Sen gråter han till vi kommer tillbaka trots att han hittar på saker (leker) under tiden. Lilla stackare. Hoppas att han vänjer sig och att han börjar se mönster (att vi kommer tillbaka) snart. Det värsta är nästan att han glatt skuttar mot förskolan på morgonen och så blir han så ledsen sen.
 
Andra inskolningsveckan och lilleman blir fortfarande så himla ledsen när vi lämnar. Sen gråter han till vi kommer tillbaka trots att han hittar på saker (leker) under tiden. Lilla stackare. Hoppas att han vänjer sig och att han börjar se mönster (att vi kommer tillbaka) snart. Det värsta är nästan att han glatt skuttar mot förskolan på morgonen och så blir han så ledsen sen.

Å, det är så jobbigt och gör så ont i mammahjärtat att gå ifrån dem..💔 Dottern storgråter när jag går, igår hörde jag att hon tystnade när jag kom runt hörnet på byggnaden, men idag lämnade vi inomhus och då vill hon bara gå runt med mig ("mamma hålla (handen)") och blir jätteledsen när jag säger hejdå. Lilla vännen. Hon har dock varit glad under dagarna sen. Idag har jag inte fått några sms under dagen dock, undrar om det betyder att det är kaos eller bara att de haft fullt upp. :p
 
Å, det är så jobbigt och gör så ont i mammahjärtat att gå ifrån dem..💔 Dottern storgråter när jag går, igår hörde jag att hon tystnade när jag kom runt hörnet på byggnaden, men idag lämnade vi inomhus och då vill hon bara gå runt med mig ("mamma hålla (handen)") och blir jätteledsen när jag säger hejdå. Lilla vännen. Hon har dock varit glad under dagarna sen. Idag har jag inte fått några sms under dagen dock, undrar om det betyder att det är kaos eller bara att de haft fullt upp. :p
Ja, det där berömda hjärtat är verkligen brutet just nu. Idag hade sonen dock skrattat på förskolan och när sambon hämtade hade han deckat i en av pedagogerna knä (det verkar som att samtliga i hans grupp är väldigt lunch-trötta av sig, och att det smittar).
 
Ja, det där berömda hjärtat är verkligen brutet just nu. Idag hade sonen dock skrattat på förskolan och när sambon hämtade hade han deckat i en av pedagogerna knä (det verkar som att samtliga i hans grupp är väldigt lunch-trötta av sig, och att det smittar).
Hoppas det blir bättre när han är mer van i miljön och att gruppen kanske blir mer stabil, om det är många nya?

Min loppa gjorde sin första riktigt långa dag idag ( det skar också i hjärtat, vi hr kunnat pussla i vår så oftast har dagarna varit 9 - 15, eller 7 - 15, samt två lediga dagar i veckan. Idag gick hon 6.30 - 16.45 :( Och det hade gått strålande, hon var så glad när jag kom, men skulle inte gå hem utan visa alla pennor, de hade lagt ut långt papper på hela golvet och hon hade varit i sitt esse hela dagen! :heart
 
Hoppas det blir bättre när han är mer van i miljön och att gruppen kanske blir mer stabil, om det är många nya?

Min loppa gjorde sin första riktigt långa dag idag ( det skar också i hjärtat, vi hr kunnat pussla i vår så oftast har dagarna varit 9 - 15, eller 7 - 15, samt två lediga dagar i veckan. Idag gick hon 6.30 - 16.45 :( Och det hade gått strålande, hon var så glad när jag kom, men skulle inte gå hem utan visa alla pennor, de hade lagt ut långt papper på hela golvet och hon hade varit i sitt esse hela dagen! :heart
Hoppas det! Det tog ju tex ett tag innan han vande sig vid att vara hos farmor och farfar men nu är det stället nummer ett.

Så härligt! Längtar till det stadiet när han inte vill gå hem (hoppas att det infinner sig).
 
Uppdatering från oss. Dottern har nu varit 3 v på förskolan på full tid (7.15 - 15.15) och det har ändå gått över förväntan. Förra veckan grät hon vid varje lämning, men enligt personalen så varade det bara till jag gått iväg. Sen har hon varit glad resten av dagen, sovit bra och är bra med på aktiviteter etc. Grät även när hon fick syn på sin pappa vid hämtningarna.

Denna veckan har hon inte varit ledsen alls vid lämningarna. Mån-ons ville hon inte gå in i byggnaden, så jag fick bära henne ända in på avdelningen.😁 Igår gick hon in självmant för att visa pedagogerna ett upphittat hårgummiband och idag sprang hon in och rakt in till lekhörnan. SÅ imponerad av henne, eftersom hon är fortsatt mammig i övrigt. Och SÅ mycket bättre det känns i mammahjärtat att inte behöva gå ifrån sitt barn gråtandes.❤️

Hoppas det går framåt för er också @Nordthor
 
Men så skönt! Tycker också det känns så skönt när de verkar trivas och tycker det är roligt! Dottern här trivs utmärkt på förskolan, jag har fortsatt dåligt samvete när vissa dagar blir långa.

Här har vi haft världens magsjuka, hon har kräkts ner säng, halva vardagsrummet, både mig och sin pappa, och när all sanering vart klar och hon återhämtat sig gick hon en dag på förskolan och nu har vi ögoninflammation 🙄
 
Det går helt klart bättre med lilleman och förskolan. Han gråter dock varje gång han ska dit men det verkar gå över snabbare och snabbare. Gott hopp ändå om att en dag få lämna av en superglad unge där! Ser fram emot det samt att han ska få kompisar där men det ser ut som att de flesta på hans avdelning fortfarande är i "brevidlekar"-stadiet. Tultar liksom runt i grupp men skiter I varandra 😆. Mamman får helt enkelt sitta ned I båten.
 
Skönt att det går lite bättre i alla fall, hoppas det fortsätter på det hållet. :)

Dottern glad idag också vid lämning. Sprang in på avdelningen och vinkade glatt till mig sen. Så himla skönt att se.❤️

På torsdag ska vi på återbesök i Göteborg för dotterns skalloperation. Jag börjar bli lite nervös, men hoppas de blir nöjda med hennes utveckling. Vad jag kan se så är det bara tänderna som är lite långsammare, men två till är på väg nu, så hon ska nog slippa gå tandlös till slut i alla fall.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 244
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 377
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 085
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp