vinterbalans?

Sv: vinterbalans?

PG-skor fram och järn bak som vanligt, broddat runt om.

Slår den inte hjäl sig med PG? Har testat med dom längsta broddarna och det går bara skritta och trava lugnt, högre fart än så då har mina dåligt fäste.
T.o.m ridhästen jag hade halkade med dom.

Jo pg broddar är inte bra på is men på snö och hård bana funkar det.
Jag brukar ha så lätta järnskor som möjligt och brodd. På tävling alumnium gärna med fast brodd.

Hela vintern kommer ägnas åt motion och uppträning för pållens del, så det gör mig inget att det inte funkar i högre farter. Än så länge fungerar det utan problem både i hage och ute på träningsvägarna som är snöiga och isiga :) Jag hade gärna haft "riktiga" skor med rejäla brodd men hans framknän behöver pg-beslagen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Proffstränare i både trav och galopp, kompis med Adrian Kolgjini, en naturlig känsla för hästar eller kanske styrkan från att ha klarat...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag köpte nyligen mina första barfotaskor och vad sköna dom var att gå i. Jag har breda fötter och dålig balans men med barfotoskorna...
Svar
8
· Visningar
437
Senast: turbofling
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fattar du galoppen? Det gör i alla fall e-handlaren Get the gallop, som säljer varor inom kategorierna häst, husdjur och inredning. Det...
Svar
0
· Visningar
186
Senast: Gunnar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka