Vinter / var rabatter - dags att borja fixa till det!

Megs

Trådstartare
Jag har ingen tradgard da jag bor pa gard men dock en liten "remsa" att planetera i pa framsidan av huset pa var sida av ytterdorren.
Just nu ser det ut som hej kom o hjalp mig :eek: men tankte ta tag i det i helgen. Vi har nastan var har, upp emot 7-10 grader dagtid och det fryser inte langre pa natterna.

Finns det vaxter man kan satta redan nu som klarar sig fram till sommaren? Jag vill ha nagot som ar ganksa lattskott och garna inte bara gront utan ngt med lite farg.

Rosorna och mina rabarber som jag redan har - kan jag klippa ner dem nu ocksa eller ska det vara mer var och varmare innan jag gor det? :confused:

Sv: Vinter / var rabatter - dags att borja fixa till det!

Penseér klarar sig så fort det inte fryser mer... En färgklick som växer sig ganska stor fort.... Jag gillar minisorterna bäst. De stora ser så stabbiga ut när de blir "gamla"
Det är vår för mig...
Sen kan du ju alltid sätta lite perennaväxter- men det blir bättre till hösten... Rabarberna kan du klippa ner skulle jag tro- jag gjorde det i höstas. Rosorna brukar jag vänta med tills jag ser vad som är dött i kanterna. Så tar jag det. Men jag är ju absolut inget trädgårdsproffs... Jag är rädd att ta för mkt om jag gör det innan jag ser var livet finns i buskar o så.

Är det meningen att hela rosen ska klippas ner är det säkert ok. hur ska den annarshinna ta sig innan sommaren?

Liknande trådar

Trädgård & Växter Min rabarber vaxer fortfarande, men det kommer inte manga nya blad och nu ar bladen jattelika och stjalkarna borjar bli tunna. Ar det...
Svar
11
· Visningar
463
Senast: hastflicka
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 392
Övr. Hund Lite drygt tva manader efter att vi avlivade var forra hund skaffade vi en ny hund. Vi fick hem honom i mitten av februari och han var...
Svar
16
· Visningar
2 030
Senast: Ravishing
·
Övr. Hund vi har antligen borjat tavla igen. Har ar de flesta tavlingar innomhus (tack och lov da det ar for varmt ute just nu) och pagar hela...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka