Vinslöv...

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Narcissa__Malfoy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 133
  • Visningar Visningar 10 815
Sv: Vinslöv...

Som vanligt jag :angel:

Det är min armbåge som spökar igen. den jag opererade i våras. Vill inte göra om den.

Men nästa år så :devil:

nä det är klart.. bättre att låta den läka och vara helt ok till våren...
Och för dig är det väll bara en lätt iaf med "den stora damen" ;)

Tur för mig det att du inte kommer i dagstorp var ni ju riktigt grymma :banana:

Senast ändrad:

Knapplån....

Hur gick det för er alla?
Jag åkte inte dit med tanke på hur mkt det har regnat och min häst är lite nojjig med våt mark.

För mig gick det jätte bra.
Häst 1 hade en för henne bra dressyr och felfri hoppning och terräng. Slutade 4:a :D

Häst 2 hade en en ganska bra dressyr hade behöft Idasagares kryckor om vi skulle haft bättre :angel:
Sen gick hon felfritt i hoppningen och terrängen. Slutade 2:a

Kanonbra gick det för oss också! Pållen vann sin klass, fin dressyr, nolla i banhoppning och terräng. Kul avslutning på fälttävlanssäsongen. :bump:
Ryttaren kom trea med andra hästen som var med, utan glömd volt i dressyren skulle den varit tvåa efter min. :)

Du skulle kommit, solsken och fin mark, inte klafsig nånstans. :) Fin terrängbana med bra hinder.

Så det var ok att rida där då?
Jag blev så tveksam och eftersom jag ska resa bort på onsdag ville jag inte äventyra något.

Men vi kommer väl alla att ses nästa säsong hoppas jag!

Grattis till alla det gick bra för!!

Narcissa__Malfoy skrev:
Jag åkte inte dit med tanke på hur mkt det har regnat och min häst är lite nojjig med våt mark.
Nä, vad synd men å andra sidan slipper vi ju expert-utlåtande-trådar verkar det som ;) :angel:

Eller hur! Märker du att han håller sig borta nu...;-)

Det gick rent år pipan..... :cry:

jag lyckades komma för sent trots min goda föresatser, så jag fick stressa som en tok och hann bara rida fram hjälpligt till dressyren. Trots det var pålle supersnäll, han har aldrig varit så lugn. Jag själv var så nära hysteri/blackout som man kan komma, så jag vågade inte tänka när jag red programmet. :D Det var minsann det jobbigaste jag varit med om - att rida terräng är ju enkelt jämfört med dressyr....

Banhoppningen gick tyvärr dåligt, men det var inte helt oväntat. Har en besvärlig, tittig häst, och vi börjar just komma överens om hur man ska göra för att hoppa hinder utan att stanna några gånger först... Jag gillade inte debutantbanan alls, tyckte den var svår map svängar och annat runt omkring. Hade faktiskt föredragit att ridit lättbanan! Tyckte tex att ha förstahindret bredvid högtalaren var för mycket, och att sedan behöva rida förbi en grav på sväng mot nr 2....trodde att en debutantbana skulle vara "snällare". Med betoning på trodde - vad tycker ni andra? Var det en typisk hoppbana (jag vet ju inte)? :confused: Man begär kanske det här av en FT-häst på debutantnivå - noll tittighet?

Kul var det ändå, när besvikelsen över tt inte få komma ut i terrängen väl lagt sig. Mycket kul att vara med i FT-svängen, alla är så trevliga!!!

Nu ska vi träna banhoppning heeeeela vintern, så att pålle inte tittar på NÅGOT i mars. Sedan jädrans ska ni få konkurrens :rofl:

Det gick riktigt bra :bump: för en gångs skull skööte sig pållen i dressyren vilket gjorde att vi kom i övre tredjedelen (mot tidigare bland de sista :angel: )
Därefter så var han UNDERBAR :love: klockrent runt både hoppning och terräng och väl inom tiden :D

Det här var en speciell tävling ;)
Det gick både bra och dåligt men mest dåligt...

Jag red ju en häst till den här gången åt en dressyrtant som vill att han ska bli mer framåt.
Ni kan inte ha missat den! En jätte stor fux med mycket vitt och en alldeles för lite ryttare ovanpå :angel:
Han var som vanligt hemsk i dressyren och han känns verkligen så stor och lufsig som han ser ut...och efter en hörna kunde han inte hålla rätt på benen utan snubblade ut från dressyrbanan :o :rofl: Domaren blev jättesur :o
Men jag fick fortsätta utom tävlan och sen gick han jätte bra med 4 fel i hoppningen och felfri i terrängen.

Min häst gick bättre än vad hon har gjort nån gång i dressyren och var stadig på tyglen hela programmet. Men domaren tyckte inte likadant som jag och vi fick 60,9 straff, suck...
Banhoppningen var vi nolla i och i terrängen vägrade vi ut oss :smirk: Jag vet inte riktigt vad som hände för hon kändes väldigt fin när jag red fram, men sen sprang hon vid sidan på 3, 4c och vattnet och tillslut stannde vi ut oss på graven.
Jag får väl hem och träna på att hålla om och rida rakt på hindret :angel:

Säg som det är - du vågade inte åka dit av rädsla för att infria min spådom... :devil: :D

Krister Lind var där och fotade, någon som vet hans hemsidesdress?

LenaH skrev:
Säg som det är - du vågade inte åka dit av rädsla för att infria min spådom... :devil: :D
Säg som det är - hon vågade inte åka dit av rädsla för att träffa HAN :D

Fö tyckte jag det var kul att ett ekipage ända från Bollnäs kunde placera sig så bra :)

Pooh skrev:
Kanonbra gick det för oss också! Pållen vann sin klass, fin dressyr, nolla i banhoppning och terräng. Kul avslutning på fälttävlanssäsongen. :bump:
Ryttaren kom trea med andra hästen som var med, utan glömd volt i dressyren skulle den varit tvåa efter min. :)

Du skulle kommit, solsken och fin mark, inte klafsig nånstans. :) Fin terrängbana med bra hinder.
Grattis till segern :) ..........gissar att han var spelad till 2 på 10 :D

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Grazing
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
629
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
731
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka