Vinslöv...

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Narcissa__Malfoy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 133
  • Visningar Visningar 10 815
Sv: Vinslöv...

JessicaHH skrev:
Jaa, det verkar till att bara vara att vänja sig vid det hårda livet.
:crazy: Fast det kommer bli jobbig i början tills nerverna släppt så man kan slappna av lite under dagen....

Jag red debutantvattnet i förrgår, det var inga problem ens för titt-och-bus-pålle. Fast söndag är ju en helt annan dag :angel:

Idasagare, hur långt innan dressyrstart brukar ni vara på plats? Undrar om det räcker med kl 0700 när jag startar som nr 2.....

Vi brukar räkna baklänges. 30 min framridning, 10 min iordningställande, sen 10 min bangång. Vetbes är det osäkraste kortet men så tidigt bör vet vara där (inte fikapaus eller så..) och då tar det max 10 min.

Vi brukar vara på plats en timme innan men samtidigt så brukar nerverna se till att vi har minuter på rätt sida så vi är där ytterligare en kvart innan. I värsta fall kan man ju gå banhoppningen efter dressyren eller vet.bes efteråt.

Lycka till!
Kommer att vara där, hoppandes på kryckor med röd keps ;)

Tack för infon! Nu känns det som om jag har lite mer på fötterna, tack allihopa! :bow:

Jag ska abslout säga hej till kryckan med röd keps (bör inte finnas mer än en..) om jag har sinnesnärvaro nog :D

Jag brukar inte rida fram så länge till dressyren. Ju längre jag rider fram desto mer eldar han upp sig. Och har man då riktig otur så är han som en kärnvapenexplosion på hoppningen :crazy:

Det kommer säkert gå bra. Lite nerver de har ingen dött av ;)

Min eldar också upp sig jättemkt inför dressyren. Jag brukar rida fram ca 20 minuter. Annars blir han helt odräglig att ha att göra med...

Jag bad om sen starttid och det har jag fått...skönt!

Som man bäddar får man ligga. Får helt enklet bita i det sura äpplet och stiga upp klockan tre för att kunna köra vid fyra. Eller helt enklet låta bli att sova ;)

ser ni någon som stapplar fram och är förbi av trötthet frammåt eftermiddagen så är det troligen jag :D

Det löser sig alltid, kommer nog överleva den dagen också ;)

fälttävlansnisse skrev:
är du inte av med kryckorna än??
jag som hade hoppas att du skulle springa efter mig och se alla hinder jag hoppar med båda hästarna :angel: :rofl:

men det fixar jag.. ska springa efter ponnyerna på lördagen så jag tränar lite då.
har fått in en snabbare stil nu. Skulle sett mej i Udden i helgen :o
Fick ju "springa" som en galning från framhoppning och ut i banan :banana:
(Hade annars det riktigt lyxigt med husvagnsparkering framför stallet. )
Var helt slut när vi körde hem

Jag tränade terräng idag och hon har aldrig gått så bra som hon gjorde på slutet :love: och på fredag ska jag träna dressyr för min chefs dreesyrtränare :banana:
Så nu får ni se upp alla som rider i lätta klassen :devil: :D
Debutanterna kan vara lugna, jag är glad om jag kommer upp på hästskrället bara...

Jag rider klass 22
Verkar som att många bra hästar ska gå denna tävlingen som avslutning på säsongen, jag kanske inte är så kaxig längre :o :D

Haha det får du göra :devil:
Men om du är den jag tror du är kommer jag nog inte ha nån stor chans att slå dig :crazy:

Nyrelski skrev:
Haha det får du göra :devil:
Men om du är den jag tror du är kommer jag nog inte ha nån stor chans att slå dig :crazy:

Fast jag kan skrämma hennes hästar med kryckorna så har du större chans att slå henne :bump:

nja du kan ju försöka ;) den ena hästen skulle skenat ut från banan :( men den andra som brukar gå bäst hade nog gått bättre ju mer ljud skrik och viftande människor med krykor det är detso bättre går hon :p

fälttävlansnisse skrev:
självklart går det att slå mig :smirk: jag är inte oövervinnlig ;) även om jag hade gillat om jag var det :angel:

Tur för dig att jag inte kommer nu ;) Det hade varit kul att ge dig en ordentlig match
Båda mina är strukna :(

som vanligt får jag väl tillägga :angel:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Grazing
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
629
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
731
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka