I
Idasagare
Sv: Vinslöv...
Vi brukar räkna baklänges. 30 min framridning, 10 min iordningställande, sen 10 min bangång. Vetbes är det osäkraste kortet men så tidigt bör vet vara där (inte fikapaus eller så..) och då tar det max 10 min.
Vi brukar vara på plats en timme innan men samtidigt så brukar nerverna se till att vi har minuter på rätt sida så vi är där ytterligare en kvart innan. I värsta fall kan man ju gå banhoppningen efter dressyren eller vet.bes efteråt.
Lycka till!
Kommer att vara där, hoppandes på kryckor med röd keps
JessicaHH skrev:Jaa, det verkar till att bara vara att vänja sig vid det hårda livet.
Fast det kommer bli jobbig i början tills nerverna släppt så man kan slappna av lite under dagen....
Jag red debutantvattnet i förrgår, det var inga problem ens för titt-och-bus-pålle. Fast söndag är ju en helt annan dag![]()
Idasagare, hur långt innan dressyrstart brukar ni vara på plats? Undrar om det räcker med kl 0700 när jag startar som nr 2.....
Vi brukar räkna baklänges. 30 min framridning, 10 min iordningställande, sen 10 min bangång. Vetbes är det osäkraste kortet men så tidigt bör vet vara där (inte fikapaus eller så..) och då tar det max 10 min.
Vi brukar vara på plats en timme innan men samtidigt så brukar nerverna se till att vi har minuter på rätt sida så vi är där ytterligare en kvart innan. I värsta fall kan man ju gå banhoppningen efter dressyren eller vet.bes efteråt.
Lycka till!
Kommer att vara där, hoppandes på kryckor med röd keps