Vinslöv...

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Narcissa__Malfoy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 133
  • Visningar Visningar 10 815
Sv: Vinslöv...

:eek: Jag trodde först det var på riktigt när jag började läsa. Läste hela första stycket innan jag kom på det, snacka om chockad! :eek: :rofl:

Jo jag funderade länge på vilken tävling det kunde ha varit eftersom Vinslöv inte är förren om en vecka *pucko* :angel: :D

LenaH skrev:
Tragiskt dödsfall på hästtävling i Vinslöv.

Under helgens tävlingar omkom en åskådare vid en hästtävling i Vinslöv. Det var en tunnhårig man i 45års åldern som omkom då en ryttare plötsligt styrde sin häst från terrängbanan och rakt in i publiken. Först såg det ut som om ryttaren tappat kontrollen över hästen, men folk på plats vittnar om hur ryttare, en kvinna i 25 års åldern från Malmö, skrek "Kom igen! På den jäveln!" då hon drev hästen mot just denna man.

Mannen tappade balansen då den stora hästen knuffade honom, och avled då ryttaren gång på gång red fram och tillbaka över platsen där han låg.

Hans 25 åriga väninna är chockad och har ännu inte kunnat förhöras. Hon pratar förvirrat om Malfoy (en karraktär ur Harry Potter) och fördes genast till sluten psykvård.

:rofl: :rofl: :banana: :bump:

Det är ju en riktig fälttävlansmodell på den där hästen :d

Idag tog han vattnet på udden som han aldrig gjort annat. Var nog bara en tillfällig vattensvacka i Torn ;)

Synd att han inte kan gå dressyr bara :crazy: Eller så är han bara pigg som bara den eftersom jag inte hittar rätt.

Tycker faktiskt att han påminner lite om din ibland ;)

Jag kanske ska tipsa min skånska journalistkompis om detta tävlingstillfälle - det kan ju hända massor där om nu detta skulle slå in...Vilket scoop!

Förresten så tittar jag på din fd häst då och då - fin!

:D

Vad kul att du ser Gunnar! Far lite rapporter fran deras granne nar jag ar och tranar, vantar dock med spanning pa att de ska dyka upp pa traningarna. :)

De passar verkligen jattebra for varandra sa det ska bli kul att se dem pa tavlingsbanorna nar de lart kanna varann lite.

LenaH skrev:
Tragiskt dödsfall på hästtävling i Vinslöv.

Under helgens tävlingar omkom en åskådare vid en hästtävling i Vinslöv. Det var en tunnhårig man i 45års åldern som omkom då en ryttare plötsligt styrde sin häst från terrängbanan och rakt in i publiken. Först såg det ut som om ryttaren tappat kontrollen över hästen, men folk på plats vittnar om hur ryttare, en kvinna i 25 års åldern från Malmö, skrek "Kom igen! På den jäveln!" då hon drev hästen mot just denna man.

Mannen tappade balansen då den stora hästen knuffade honom, och avled då ryttaren gång på gång red fram och tillbaka över platsen där han låg.

Hans 25 åriga väninna är chockad och har ännu inte kunnat förhöras. Hon pratar förvirrat om Malfoy (en karraktär ur Harry Potter) och fördes genast till sluten psykvård.
4_1_72.gif

10 tecken.....

Senast ändrad av en moderator:

Jo, det säger alla så klart - ta det lugnt och glöm inte att det är första gången för er båda. Men jag är ju den korkade typen som ska vinna varenda gång - fast jag har nog insett mina begränsningar den här gången... :idea:

Ska vara glad om jag kommer ut i terrängen, för jag har en buspålle som bjuder och sedan tvärstannar i banhoppningen. Och igår på träningen på Vinslöv så lyckades jag trilla av på första hindret - som även blir första på tävlingen... Fast iofs så fick jag öva jättemycket på det sen så första hindret kommer vi garanterat över!! :)

Någon som vet var det är bäst att gömma medföljande publik? De ska gärna få se lite i början eftersom man aldrig vet hur långt vi kommer....sedan är det ju kul att se slutet omifall himlen ramlar ner och vi tar oss runt. :eek:

:)
Jag vet inte riktigt hur banan går i år men...

Står man vid målgången så ser man ju starten, hinner springa upp till vattnet på "genvägen", sen hinner man springa tillbaka till målet.

Fast jag hinner inte det i år.. går på kryckor... :p

Är man snabb kan man stå nere vid starten och se de första sprången sedan springa upp till vattnet. Fast då får man kuta... :angel:

LitenIsa skrev:
Idag tog han vattnet på udden som han aldrig gjort annat. Var nog bara en tillfällig vattensvacka i Torn ;)

eller så att du bara blev ännu en i statistiken på det dåliga vattenhindret i Torn. :angel:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Grazing
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
629
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
731
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka