Vinslöv och betalning

rubytoo

Trådstartare
Är det någon mer som upptäckt att vinslöv drog pengar från kontot trots att de ställt in och att de 10 kr som förbundet snor åt sig också är draget :mad:

Jag tänker INTE godta att man drar pengar för en inställd tävling :mad:

Sv: Vinslöv och betalning

Det var det värsta jag hört !!!! Om det är sant är det för dj...ligt

Nu fick jag verkligen vatten på min kvarn och tänker benhårt bojkotta det nya anmälnings systemet (samt strida för att det inte används på arrangörsträffen)

Är det någon mer som upptäckt att vinslöv drog pengar från kontot trots att de ställt in och att de 10 kr som förbundet snor åt sig också är draget :mad:

Jag tänker INTE godta att man drar pengar för en inställd tävling :mad:

Dom kommer säkert försvara sig med att ryttarna skulle vart tvugna att avanmäla om pengar inte skulle dras :grin:

:confused: Det har inte dragits några pengar från mitt konto i allafall!

Jag tycker man ska ge det nya systemet en chans. Det underlättar massor för arrangörerna samtidigt som det blir rättvisare mot alla ryttare. Tänker främst på "oss" som anmäler och betalar i tid, nu tvingas även "eftersläntarna" som alltid glider igenom systemet på ett bananskal betala i tid. Samtidigt tycker jag att det underlättar för mig personligen att hålla reda på vad som är betalt och inte, (men jag är ju ganska disträ:angel: iofs) OBS, detta är min personliga åsikt, jag respekterar att andra tycker annat, så inga påhopp tack. :idea:

De drog pengar från mitt konto men jag har fått tillbaka den avgiften, förutom de där 10 kronorna.

:confused: Det har inte dragits några pengar från mitt konto i allafall!

Jag tycker man ska ge det nya systemet en chans. Det underlättar massor för arrangörerna samtidigt som det blir rättvisare mot alla ryttare. Tänker främst på "oss" som anmäler och betalar i tid, nu tvingas även "eftersläntarna" som alltid glider igenom systemet på ett bananskal betala i tid. Samtidigt tycker jag att det underlättar för mig personligen att hålla reda på vad som är betalt och inte, (men jag är ju ganska disträ:angel: iofs) OBS, detta är min personliga åsikt, jag respekterar att andra tycker annat, så inga påhopp tack. :idea:

Så du menar att det är rätt att de dragit 10kr för en inställd tävling??

vinslov.jpg

Här ser du tydligt att de dragit 10kr för vinslövs fälttävlan. Detta borde INTE få hända

Så du menar att det är rätt att de dragit 10kr för en inställd tävling??

vinslov.jpg

Här ser du tydligt att de dragit 10kr för vinslövs fälttävlan. Detta borde INTE få hända

Givetvis ska dom inte dra några pengar alls ifrån en inställd tävling, det är INTE okey!:mad:

Konstigt att du drabbats och inte jag. Jag satte in pengarna redan långt före det ursprungliga tävlingsdatumet. Hoppas det löser sig för så här ska det inte fungera.

Har du skrivit under vår protestlista på http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2407 ?

Jag hatar förmynderi och smygavgifter!:mad:

Självklart har jag gjort det!!!

Och skickat den vidare till alla jag känner. Jag skulle kanske kunna köpt systemet om jag fått det presenterat och sen gjort ett val. Men att som nu bara :o poff :o dyker det upp som ultimatum när man anmälde.

För inte så länge sedan förespråkade man från förbundet att man skulle ta bort förhandsbetalning i mesta möjliga mån så att ryttarna skulle slippa ligga ute med en massa pengar... och så helt plödsligt (när nästan alla klubbar gått ifrån förhandsbetalning) dyker detta upp där man skall skapa ett konto som du knappt har kontroll över och där pengarna skall in ÄNNU TIDIGARE. Vad gör vi när nån hackar in och plundrar kontona? :confused: På din internetbank har du i alla fall nån sorts koll :mad:

Självklart har jag gjort det!!!

Och skickat den vidare till alla jag känner. Jag skulle kanske kunna köpt systemet om jag fått det presenterat och sen gjort ett val. Men att som nu bara :o poff :o dyker det upp som ultimatum när man anmälde.

För inte så länge sedan förespråkade man från förbundet att man skulle ta bort förhandsbetalning i mesta möjliga mån så att ryttarna skulle slippa ligga ute med en massa pengar... och så helt plödsligt (när nästan alla klubbar gått ifrån förhandsbetalning) dyker detta upp där man skall skapa ett konto som du knappt har kontroll över och där pengarna skall in ÄNNU TIDIGARE. Vad gör vi när nån hackar in och plundrar kontona? :confused: På din internetbank har du i alla fall nån sorts koll :mad:

Ja, det är det jag menar med förmynderi...nu när i princip alla klubbar (möjligtvis inte ni i Norrland....:angel:) köpt tävlingsprogram och BETALT för bifogat anmälningssystem, slutat ta betalt från ryttarna i förskott för att slippa allt krångel med att skicka tebax pengar osv, ja då kommer förbundet på att tvinga på alla ett anmälningssystem som visserligen är gratis men som skapar massor med upprörda känslor och i vissa fall funkar som ett diktators samhälle...sen finns det visst fördelar med systemet, det gör det ju med allt, men just i detta fallet överväger nackdelarna.

Som sagt, en duktig hacker kan göra sig en fin liten summa....

Ja, det är det jag menar med förmynderi...nu när i princip alla klubbar...

I helgen hade vi systemet men valde betalning på plats. De som inte kom men ska betala får en faktura med fakt.avg som tillfaller klubben. :angel:

Och ALLA betalade :p

Nu var detta ingen stor tävling men men ... principen helge..principen

Har precis suttit i telefon en bra stund med en arrangör som gjort fel.
Lite sådant som tar tid. Och jag tror inte att arrangörsmissarna blir så ovanliga. Tyvärr. Nytt folk etc hela tiden. Enkelt att göra fel, man gör det inte så ofta osv.

Sen har vi fått betala 10:- när vi återtog en anmälan... jaja det är ju bara en tia. :devil:

Hmm, kan ju vara ett alternativ istället för att sälja sig :angel:

Kära vän! För det första alternativet krävs en viss finess som du uppenbarligen saknar...:rofl::rofl:
För det andra alternativet krävs lite mer datorkunskap än vad som ryms på mitt lillfinger, (dvs den data kunskap som DU innehar!:devil:) för att kunna hacka ett system....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 713
Senast: cewe
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
901
Senast: Angel
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 434
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ibland blir det inte som man vill, men det blir bra ändå. Och ibland när det inte blir som man vill så blir det bara skit. Det är...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Hälta hos 10 veckor gammal valp.