Vinslöv Inställd

meadow

Trådstartare
Japp, nu var det dags igen. Vinslöv ställer in!!IGEN!! hm blir tajt att kvala sin unghäst.
Man blir lite småsur. i år hade de väl kunnat försöka fixa sin bana lite bättre

Sv: Vinslöv Inställd

De har nog gjort så gott de kan. Vi ska vara glada att det finns folk som vill anordna fälttävlan.

Japp, nu var det dags igen. Vinslöv ställer in!!IGEN!! hm blir tajt att kvala sin unghäst.

Jo men vafan hjälper det när grundvattnet står så högt , det är ju det som gör att vattnet inte rinner undan.

Var ju samma problem i Falkenberg som har superunderlag och tom i Falsterbo

Ja visst är det surt.

men grundvattnet är så högt att det står vatten i det sk gamla vattnet.
Det är inte bara vid hindrena utan även på tre galoppställen. Man kan inte ta sej från hinder till hinder utan att rida genom vatten.

Möjligen att man skulle förstått detta tidigare. Samidigt så har det intevarit så högt vattenstånd här på över 20 år.

Till Meadow: vilken klubb rider du för?

Ettsvar i största allmänhet.. Hur kommer det sig att folk gnäller när saker inte blir av men att det alltid är svårt att få funktionärer. Varför ska alltid någon fixa, speciellt när det är superhögt vattenstånd och ponnySM ska gå på samma bana senare.

Jag tror de har försökt med alla medel. VRF är ambitiös och generös. Jag tycker man ska vara tacksam för alla klubbar som försöker köra flera fälttävlan per år.

/A

Jag håller helt med dig. Dessutom vill man väl inte utsätta sina hästar för mer fara än nödvändigt.

Har just mottagit första efteranmälningen från Skåne till våra tävlingar :idea: Välkomna att åka 70 mil norrut till en debutant :angel: (vi har lätt och CNC* också)

Har just mottagit första efteranmälningen från Skåne till våra tävlingar :idea: Välkomna att åka 70 mil norrut till en debutant :angel: (vi har lätt och CNC* också)

hrm kan det vara fler? :)
Pratade just med en som försökt med danmark men de har ju 16 års gräns på ponny. De jagar ett kval.

Fast vi tackar nej. Vi står över och tar en hunting istället. :)Visserligen behövde vi ett kval men..

Vad är en hunting? Kan nån förklara det för mig? Och isf vara hittar man såna tävlingar/propositioner?
P.S Jag skulle tävla med min ponny i Vinslöv ;S Jag blev jätte ledsen i början men sen så tänkte jag att det var någ för det bästa. Skulle starta en Deb med en ungponny som aldrig tränat terräng förutom stockar i skogen (90 cm) men det hjälper ju inte vatten hinder o liknande.
Men jag ska hjälpa till vid ponny SM 29-30 september och jag kommer tävla i Vinslöv till våren ;D

Ja jag förstår att de ställde in :rofl: Hur tråkigt det än är...
Var där för ett par dagar sedan, å på vissa ställen går det fortfarande inte att rida på.... :crazy: :crazy:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: igbest
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024