Min valack på 8 år har haft problem med öm rygg/länd och vi åkte in till klinik i februari där det sprutades i hasleder och ryggmuskler. Efter tredje återbesöket blev han friskförklarad och efter igångsättningen har han nu börjat haka konstigt med baknenen i skritt (både uppsuttet och för hand). Pratade med min massör som trodde att det kanske berodde på att han tappat muskler men nu har det gått nästan 2 månader sen friskförklaringen och han hakar fortfarande. Med "hakar" menar jag att han vicklar, tänk er att man står rakt, och så kommer någon och knäar en i knävecket så "hakar" man ju till med det benet, ungefär så känns det på hästen. Även under första besöket hos vet blev han sövd för han skulle få så många sprutor, och då vinglade han onormalt mycket med bakkärran vilket vet tyckte var konstigt.
I övrigt känns han normal. Inte oren och inget konstigt i ridningen. Vissa ridturer hakar han inget alls och vissa mer. Har inte funnit något direkt mönster, förutom att det oftast händer i nedförsbackar. Hade ut vet idag som skulle raspa tänder och hon fick böja honom och hon tyckte inte hon såg något, möjligtvis lite lite oren vänster bak de första stegen. Hon tyckte dock jag skulle gå på min magkänsla och åka in på klinik igen och kolla upp det.
Någon som har någon teori? Jag känner på mig att om jag åker in igen till klinik så kommer det bara sprutas igen och sen är han "så gott som ny".. Letar dock efter en annan klinik som kanske är lite duktigare på ryggar.
I övrigt känns han normal. Inte oren och inget konstigt i ridningen. Vissa ridturer hakar han inget alls och vissa mer. Har inte funnit något direkt mönster, förutom att det oftast händer i nedförsbackar. Hade ut vet idag som skulle raspa tänder och hon fick böja honom och hon tyckte inte hon såg något, möjligtvis lite lite oren vänster bak de första stegen. Hon tyckte dock jag skulle gå på min magkänsla och åka in på klinik igen och kolla upp det.
Någon som har någon teori? Jag känner på mig att om jag åker in igen till klinik så kommer det bara sprutas igen och sen är han "så gott som ny".. Letar dock efter en annan klinik som kanske är lite duktigare på ryggar.