jag har en gammal skimmel valack på snart 24 år. för ett par timmar sedan när jag gick ut till honom kunde han typ inte gå framåt, utan "vinglade bara omkring" som en fylle gubbe. Han är bättre just nu, men ej helt bra. Vetrinären var här, och vi kunde konstatera att de var ej kolik, fång, Ehrlichia, borrelia. Vet. nämde ngt om att de möjligtvis kan vara typ ett virus elr något sånt på balans systemet. sen sa han att vi skulle vänta och se och åkte. Men sen, kom jag på att hastigt sa något om att de skulle kunna vara melanom.
Min häst har alltså dessa vanliga "skimmel knölar" som kan leda till melanom, men de e ju inte alltid de gör de. men 80 % av alla äldre avblekbara skimlar får de ju.
Min undran är alltså, när en häst får melanom, kan symtomen vara att den blir vinglig? eller är det ngt annat symtom den får då? inte expert på detta, så rätta mig gärna. Väldigt tacksam för svar!
Min häst har alltså dessa vanliga "skimmel knölar" som kan leda till melanom, men de e ju inte alltid de gör de. men 80 % av alla äldre avblekbara skimlar får de ju.
Min undran är alltså, när en häst får melanom, kan symtomen vara att den blir vinglig? eller är det ngt annat symtom den får då? inte expert på detta, så rätta mig gärna. Väldigt tacksam för svar!