lisa412

Trådstartare
Vi ska ev bygga vindskydd i hagen. Vi funderar på nått liknande denna. Enkel modell, så han får lite skydd helt enkelt.
Men hur stort ska det va? Det är alltså för 1 häst och han är ca 163 hög.

som en box
9 kvm funkar säkert bra
och samma lägsta takhöjd som om det vore inne i stallet

Kollade lite snabbt på jordbruksverket. Hur låter ett vindskydd av samma modell som jag visade i första inlägget med storleken 3x4 m, takhöjd: 2,5m ?

Kollade lite snabbt på jordbruksverket. Hur låter ett vindskydd av samma modell som jag visade i första inlägget med storleken 3x4 m, takhöjd: 2,5m ?
Enl gällande lag behöver du inte ha så stort om det bara är för en häst men å andra sidan finns ju eg. ingen anledning att bygga mindre än 12kvm. Vem vet om du vill/behöver ha en kompis till hästen och då är det ju bra om båda får plats.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 704
Senast: jemeni
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: Lars L
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 021
Senast: Freazer
·
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama