vindskydd/ lösdrifts stall

Sv: vindskydd/ lösdrifts stall

Vad fina bilder ni har i tråden på era vindskydd. Jag undrar om ni vet om det krävs något sorts bygglov för att bygga ett vindskydd?

oj vilket fint vindskydd du byggt .. sånt skulle ja vilja ha men de där ser ut å va lite väll dyrt att bygga för mig tyvärr :(

du här ingen bild ? vart de 1500 kr allt som allt eller för bara stolparna ?

Vad fina bilder ni har i tråden på era vindskydd. Jag undrar om ni vet om det krävs något sorts bygglov för att bygga ett vindskydd?

allagamlabilder348.jpg

Så här har bonden byggt,vet inget pris. Inte lika välbesökt som ett annat vi har som är halmat. Här är torv.

Vi kommer bygga ett i sommar & vi tänkte bygga det med några slags tjocka pinnar (antagligen om det finns några plankor eller några träd man hygger ner eller allafall någoting tjock och ganska långt går bra) vi tänkte ha som tack ett slags vindskydd i något bra matrial(som tältets matrial men kanske lite tjockare) och vi tänkte inte ha några väggar & det är både billigt & håller bra (vi tänkte även lägga spån inuti så det blir varmt & skönt), annars om ni vill ha något bättre så kan ni ju bygga upp något litet trähus med väggar,tak och sånt & spån inuti med ett ställe där dom kan komma in, det är ju dyrare men håller även för både regn & starka vindar utan att det blåser in fast tänk isåfall igenom så att allafall en häst får plats där(om ni vill alla ska få plats så får ni tänka lite mera hur stort ni behöver då)
Lycka till:D

hej vi behöver sätta två pelare i vår ligghall, hur brett måste det vara mellan dessa?? räckr 2,5 m??:confused:

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 407
Senast: Freazer
·
Anläggning Hej! Jag är intresserad av att veta om att skaffa eget stall. Det är rena drömmen för mig men då vill jag såklart veta mycket om det. Om...
Svar
8
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 142449
·
Anläggning Hej. Jag undrar vad ni tycker är viktigt med för och nackdelar med dessa två stall: Nuvarande stall (stall 1) * 30 min resväg dit *...
Svar
10
· Visningar
1 755
Senast: Trolle
·
Hästmänniskan jag behöver lite råd. Jag har en häst jag har haft på foder i nästan två år, men för ca ett hal år sedan va jag tvungen att lämna...
Svar
16
· Visningar
1 753
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka