T

Tribute

Har redan frågat en gång men fick då inte svar på det jag frågade om så nu frågar jag igen. Är röda/svarta vinbär på något sätt nyttiga till hästar? Har bla hört att man kan ge dem svartvinbärste men vet inte vad det är bra för, är det någon som vet något?

Sv: vinbär

Förutom C-vitamin som hästen dock kan göra själv är vinbär särskilt de svarta fulla med gammalinolensyra en högt fleromättad fettsyra som både vi människor och och den icke naturbetande hästen får i sig för litet av. Gammalinolensyran har hos människa och hund visats vara bättre än sockerpiller mot allergier och mot dyslexi (barn ej hund!). Se bara till så de inte är jästa. Du kan pressa ur saften till dig själv och ge pressmassan till hästen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
402
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 935
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV