Sv: Viltspår

Ja nåt är det som är fel. Hon är seg och går under hudutredning under sommaren, proverna vi tagit hittills visar inget. Jag tar det lite lugnt med henne tills vidare för säkerhets skull.

Har ni kollat borrelia och erlichia? Det kan väl ge ganska diffusa symptom? Trist att hon är sjuk, hoppas ni hittar det som felar.

Bortsett från vinthundarna då :p
Jag hade gärna spårat en del med min hund, men jag vill absolut inte ha en hund som sticker både när hon får syn på något och om hon känner någon spännande lukt...
Det har jag hört att andra salukis gjort. När de är "på jaktstigen" är de tyvärr satans svåra att avbryta...

Kanske man ska skaffa en annan hundtyp, för att våga spåra lite :angel:

Nja, whippet är väl gångbara för viltspår har jag för mig? :idea:

Jag tror att han är ok på gris. Han har redan provat ett spår på gris. Det får inte vara för sturska hundar på gris som går för nära och
t om biter grisen dessa hundar blir inte gamla. Han har ställt en grävling en gång men då var han lite när tyckte jag men jag ska inte ha honom som löshund utan bara sóm spårhund.

Vad roligt. Jag har velat testa spår eller sök med min kille men det har aldrig blivit tillfälle då vi hittat på annat och satsat på lydnaden. Men jag kommer nog testa det någon gång för skojs skull.

Vad kul! Har tänkt lägga första viltspåret åt min pudeltös nu till helgen. Ska bli spännande. Hoppas hon ärvt lite spåranlag av far sin, han har en kanonnäsa och har championatet.

Nja, whippet är väl gångbara för viltspår har jag för mig? :idea:

Det finns en del vinthundar som har blivit champions, men det är verkligen helt "fel" för en vinthunds natur. De ska ju blicka ut över nejden och inte gå med nosen i backen.:cool: Men som aktivering - javisst. Jag spårar lite till husbehov med vår borzoi och hon tycker att det är väldigt roligt, men om hon ser något så har hon oerhört svårt att komma tillbaka till spåret.

Mina cockrar är däremot riktiga ess på viltspår, men så ska de ju också använda näsan i det arbete de en gång avlades för. Det är i alla fall väldigt kul med viltspår!

Vår dvärgpudel tik är mycket duktig på eftersök. Har varit på rådjur och älg. Har aldrig tränat "konstjorda blodspår". Utan haft möjligheten att gå på trafikskadat vilt. Jag är själv jägare och har haft en annan eftesökshund med i fall det skulle fela. Men det har gått myckat bra. Hon spårar även människospår väldigt bra. Hon tar spåren "klockrent". Det är roligt för matte och hund. Allra roligast vardet när gubbarna fick erkänna att tjejen med pudeln är bra!:)

Liknande trådar

Övr. Hund Efter att ha mottagit 2 rådjursskånkar och två flaskor blod från allas vår Gnist (TACK!!!) gav jag mig glatt ut i skogen för att lägga...
2
Svar
30
· Visningar
3 131
Senast: Isis
·
Övr. Hund Nu är det ett tag sedan det skrevs ngt om viltspår här. En del har ju haft/har vinter och snö och inte tränat ngt pga det, men här har...
Svar
9
· Visningar
891
Senast: Jarrah
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 787
Senast: Disen
·
Hästvård Tror närmare bestämt att jag köpt mig världens dyraste marsvin. För att göra en lång historia kort: Min häst trampade mig på foten...
Svar
17
· Visningar
1 969
Senast: percival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka